stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 144873
  • 19 تیر 1399 - 10:51
3

آخرین وضعیت بازی سپاهان مقابل پارس جنوبی

آخرین وضعیت بازی سپاهان مقابل پارس جنوبی
هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس روز شنبه 21 تیرماه با برگزاری 6 دیدار پایان می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم پارس جنوبی است.
قلم | qalamna.ir :

هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر، جام خلیج فارس روز شنبه ۲۱ تیرماه با برگزاری ۶ دیدار پایان می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم پارس جنوبی است.

لیگ نوزدهم به واپسین هفته‌های خود نزدیک می‌شود و سپاهان در ۷ هفته مانده به پایان رقابت‌ها، باید به مصاف تیم پارس جنوبی برود؛ بازی حساسی که نتیجه آن علاوه هر ۲ تیم برای تیم‌های شهرخودرو، تراکتور، فولا و استقلال نیز حائز اهمیت بوده و پیروزی سپاهان با توجه به نتیجه دیدار حساس پرسپولیس و ما‌شین‌سازی می‌تواند امید زردپوشان برای کسب قهرمانی را بازگرداند.

از طرف دیگر شاگردان قلعه‌نویی با شهرخودرو هم‌امتیاز بوده و تیم‌های فولاد، تراکتور و استقلال با اختلاف یک، ۲ و ۴ امتیاز در تعقیب این تیم هستند و همین نزدیکی امتیازات موجب شده است تا در این هفته‌های پایانی لیگ برتر، کورس شدیدی بر سر کسب سهمیه آسیایی در گرفته و بازی‌های باقیمانده از حساسیت بالاتری برخوردار باشد.

سپاهان در حالی آماده این رقابت می‌شود که هفته گذشته مقابل سایپا، تن به تساوی خانگی داد تا ۴۱ امتیازی شده و با استفاده از تفاضل گل بهتر در رده دوم جدول باقی بماند. در آن سو بازی حساس پارس جنوبی مقابل استقلال، به‌دلیل مثبت شدن تست چند تن از شاگردان مجیدی برگزار نشد تا طلایی‌پوشان جم با یک بازی کمتر به اصفهان سفر کنند.

سپاهان مقابل پارس جنوبی کار سختی را در پیش دارد. افت محسوس شاگردان قلعه‌نویی در فاز هجومی در کنار شیوه بازی تیم پارس و دفاع فشرده و تخریبی این تیم می‌تواند شرایط را برای سپاهانی‌ها سخت کند.

سپاهان در چند هفته گذشته عملکرد چندان خوبی در فاز هجومی نداشته و مهاجمان این تیم شدیداً فرصت‌سوز شده‌اند. شناخته شدن روش و سیستم بازی سپاهان برای تیم‌های مقابل و آنالیز دقیق آنها از نوع بازی این تیم، فرصت بستن کانال‌های نفوذی سپاهانی‌ها را در اختیار رقبا قرار می‌دهد و همین امر گلزنی را برای مهاجمان این تیم سخت‌تر از قبل کرده است.

از طرف دیگر پارس در خطر سقوط قرار دارد و همین امر باعث می‌شود تا شاگردان افاضلی در هفته‌های پایانی لیگ از انگیزه دوچندانی برخوردار بوده و برای باقی ماندن در لیگ با تمام وجود بازی کنند.

در آن سو پارس جنوبی تیم سرسختی است که در مقابل تیم‌های مدعی به‌راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد. شاگردان افاضلی در ۶ هفته گذشته یک برد، ۳ تساوی و ۲ شکست را به‌دست آورده‌‌اند و با ۲۰ امتیاز و یک بازی کمتر در رده سیزدهم جدول جای دارند.

تیم افاضلی بازیکنان خوبی در خط حمله داشته و در فاز تهاجمی عملکرد قابل قبولی دارد اما در خط دفاع عملکرد این تیم متوسط بوده و زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرد، دروازه‌اش به راحتی باز می‌شود.

سپاهانی‌ها مقابل پارس جنوبی با ۲ دردسر بزرگ روبه‌رو هستند. مشکل نخست سپاهانی‌ها، افت محسوس مهاجمان این تیم به‌ویژه شهباززاده و کی‌روش استنلی است. شهباززاده در ۲ دیدار قبلی سپاهان عملکرد ضعیفی داشته و در آن سو استنلی دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات سپاهان اضافه شد، هنوز آمادگی لازم را به دست نیاورده و همین امر شرایط را برای شاگردان قلعه‌نویی سخت کرده است.

از طرف دیگر غیبت نورافکن و غیبت احتمالی رفیعی به‌دلیل مصدومیت، خلاقیت خط میانی سپاهان را کاهش داده و می‌تواند سپاهان را در فاز هجومی با مشکل روبه‌رو است. با این وجود تجربه بالای سپاهانی‌ها و بازی‌خوانی قلعه‌نویی می‌تواند در این دیدار عصای دست زردپوشان شده و شرایط را به نفع آنها تغییر دهد.

چالش اصلی قلعه‌نویی در بازی روز شنبه، حل معضل گلزنی سپاهان است. قلعه‌نویی به‌خوبی می‌داند برای کسب سهمیه و باقی ماندن کورسوی امید قهرمانی، چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار ندارد و باید مشکل گلزنی مهاجمانش را برطرف کند.

آنچه مشخص است انگیزه بالای هر ۲ تیم و نیاز مبرم آنها به ۳ امتیاز بازی، می‌تواند این دیدار را به یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های هفته بیست و چهارم تبدیل کند. با این وجود باید منتظر ماند و دید که اتفاقات به نفع کدام تیم رقم خواهد خورد.

محرومان و مصدومان:

هر ۲ تیم بازیکن محرومی برای این دیدار ندارند، اما سپاهان ممکن است ایران‌پوریان، مسلمان و رفیعی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته باشد.

برترین گلزنان:

در تیم سپاهان استنلی با ۷ گل و در پارس جنوبی محمد نوری با ۸ گل، برترین گلزنان ۲ تیم هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، مرتضی منصوری، محمد طیبی، محمدرضا مهدی‌زاده، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی، ولادیمیر کومان، سیدمحمدرضا حسینی، محمد محبی و سجاد شهباززاده.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی پارس جنوبی:

مسعود پورمحمد، فریبرز گرامی، میلاد باقری، میلاد خدایی، محمود شفیعی، نیما انتظاری، متین کریم‌زاده، رضا خالقی‌فر، شهرام گودرزی، امین منوچهری و پوریا آریاکیا.

سرمربی: هومن افاضلی

برنامه سایر بازی‌های هفته بیست ‌و چهارم لیگ برتر به این شرح است:

جمعه ۲۰ تیرماه

ماشین‌سازی – پرسپولیس

شاهین‌ شهرداری بوشهر – ذوب‌آهن

شنبه ۲۱ تیرماه

شهرخودرو – سایپا

صنعت ‌نفت آبادان – نساجی مازندارن

پیکان – گل‌گهر سیرجان

استقلال – تراکتور

فولاد – نفت مسجدسلیمان

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.