stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 144724
  • 18 تیر 1399 - 21:55
2
استاندار همدان تاکید کرد:

اراضی مربوط به دولت در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرد

اراضی مربوط به دولت در اختیار طرح اقدام ملی مسکن قرار گیرد
استاندار همدان با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن برای دولت، تاکید کرد: باید سرمایه های منجمد را تبدیل به سرمایه های مولد نموده و تمام ی اراضی مربوط به دولت در استان همدان را در اختیار پیشبرد و انجام این طرح قرار دهیم.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سیدسعید شاهرخی در دومین جلسه شورای تامین مسکن استان همدان که به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان در طرح اقدام ملی مسکن بسیار خوب عمل کرده، گفت: با توجه به زیر ساخت هایی که فراهم نمودیم انتظار می رود که رتبه اول را در کشور در موضوع طرح اقدام ملی مسکن به دست بیاوریم.

استاندار همدان با بیان این که دولت برای طرح اقدام ملی مسکن امتیاز‌هایی را در نظر گرفته ‌که بخش اعظم آن اراضی و املاک است، افزود: ۲۳ هزار و ۸۴ متقاضی در استان همدان در طرح اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت طرح اقدام ملی مسکن برای دولت، تاکید کرد: باید سرمایه های منجمد را تبدیل به سرمایه های مولد نموده و تمام ی اراضی مربوط به دولت در استان همدان را در اختیار پیشبرد و انجام این طرح قرار دهیم.

استاندار همدان در ادامه صحبت های خود، با اشاره به اینکه نسبت به استان های دیگر کمتر مشکل تامین زمین داریم، اضافه کرد: کمیته ای برای شناسایی زمین دولتی متشکل از ادارات استانداری، راه و شهرسازی، اقتصاد و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شود و دستگاه های اجرایی زمین های خود را برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار دهند.

این مقام مسئول با توجه به مشکلات موجود در طرح مسکن مهر و عدم توجه به مسائل زیربنایی در این پروژه ها، خاطرنشان کرد: در ساخت پروژه های طرح اقدام ملی مسکن مکانیابی درست صورت گرفته تا خدمات شهری به شکل اصولی انجام شده و متقاضیان با کمترین هزینه در این مساکن ساکن شوند.
شاهرخی ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن ۵۰ درصد عوارض ساختمانی، توسط شهرداری تخفیف داده می‌شود؛ از سویی، سازمان نظام مهندسی نیز در هزینه طراحی و نظارت ۵۰ درصد تخفیف را لحاظ خواهد کرد بدین سان مقرر شد تا نظام مهندسی در راستای سرعت‌بخشی به این طرح ملی، بررسی و موافقت با مراحل اداری مربوط به طرح اقدام ملی مسکن را حداکثر تا یک‌ماه انجام دهد.
استاندار همدان در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه در راستای سرعت‌بخشی به اجرا و نهایی شدن طرح اقدام ملی مسکن نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند؛ بدین سان، امیدواریم اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان، در حل مشکل مسکن مردم به ویژه جوانان موثر باشد. 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.