stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 144579
  • 18 تیر 1399 - 14:20
2

اتحادیه به تنهایی از پس نظارت بر بازار قطعات یدکی تقلبی برنمی‌آید

اتحادیه به تنهایی از پس نظارت بر بازار قطعات یدکی تقلبی برنمی‌آید

با توجه به افزایش قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار، سخنگوی اتحادیه قطعات یدکی خودرو با بیان اینکه نظارت بر بازار به تنهایی از عهده اتحادیه خارج است، از دولت و گمرکات خواست تا در این رابطه ورود کرده و با نظارت بیشتر در مبادلات تجاری، مانع از وورد این قطعات شوند.

قلم | qalamna.ir :

سید مهدی کاظمی در این رابطه در گفت‌وگو با اظهار کرد: قطعات بی‌کیفیت و تقلبی مختص امروز و دیروز نیستند؛ سال‌هاست که صنف ما نیز مستثنی از ورود تقلبی‌ها نبوده و ما نیز پذیرفته‌ایم که بسیار در بازار قطعات یدکی خودرو، قطعات تقلبی و بی‌کیفیت وجود دارد؛ لذا برای از بین بردن آن  همواره در تلاش هستیم اما این تلاش از طریق ما کارساز نیست و همکاری دولت، سازمان صمت، گمرکات کشور و سازمان استاندارد  را هم می‌طلبد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو، ضمن تاکید براینکه با حمایت این سازمان‌ها، به طور کلی قطعات تقلبی و بی‌کیفیت را از سطح بازار خارج خواهیم کرد، گفت: قطعات بی‌کیفیت باعث شده که هزینه‌های مردم نیز بالاتر رود. مصرف‌کنندگان ما نیز همچون بیماری که هم از بیماری خود و هم از هزینه‌های درمان، رنج می‌کشد، با خرید این قطعات تقلبی علاوه براینکه قطعه بی‌کیفیت خریداری کرده و هزینه داده است، ظرف مدت کوتاهی مجدد با خرابی خودرو خود مواجه شده و مجدد متحمل هزینه شده است؛ لذا از دو جهت آسیب دیده است.

وی تاکید کرد: ما برای جلوگیری و خروج این قطعات، حمایت دولت را نیاز داریم. اگر دولت شامل گمرک، وزارت صمت و سازمان استاندارد به ما به عنوان اتحادیه کمک کند، ما می‌توانیم بازار را کنترل و اینگونه قطعات بی‌کیفیت تقلبی را حذف کنیم.

کاظمی در رابطه با منشاء و راه ورود این قطعات به کشور، تصریح کرد: راه ورود این قطعات از کشورهای مختلفی است که با ایران معاملات دارند. البته که کشورهای همسایه‌ای که این قطعات از آن‌ها وارد می‌شوند، نمی‌خواهند به ایران قطعات تقلبی و بی‌کیفیت بفروشند اما متاسفانه برخی افراد به سبب سودجویی خود سفارش این قطعات تقلبی را داده تا کالای ارزان‌تر تهیه کنند و با قیمت اصلی در بازار بفروشند. این موضوع سبب سوددهی بیشتر واردکننده خواهد شد اما مصیبت آن گریانگیر مصرف‌کننده است.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو ادامه داد: ما باید جلوی این افراد را بگیرم؛ برای این منظور دولت موظف است، برای تمام قطعات یدکی که قرار است وارد شود، نمونه آن را با اتحادیه و کارشناس اتحادیه در میان بگذارد. اتحادیه باوجود کارشناسان ماهر و باتجربه‌ای که دارد می‌تواند بگوید که قطعه وارد کشور بشود یا خیر. در صورتی که آن قطعه‌ای که کیفیت آن تایید نمی‌شود، وارد نشود، ظرف یکی-دوسال دیگر قطعه بی‌کیفیت و تقلبی در بازار وجود ندارد؛ اما متاسفانه در حال حاضر چنین همکاری و حمایتی از سوی دولت وجود ندارد.   

وی در رابطه با افزایش قیمت ارز که بیش از گذشته بر وضعیت بازار قطعات یدکی تاثیر گذاشته و موجب بی ثباتی قیمت در این بازار شده است، تصریح کرد: باتوجه به رشد بی‌سایقه نرخ ارز و اینکه تمامی قطعات بلا استثنا وارداتی هستند و سر وکار با ارز دارند، قیمت‌ها لوازم یدکی نیز افزایش پیدا کرد است. این موضوع نیز نیازمند حمایت دولت است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.