stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 14451
  • 23 آبان 1394 - 19:01
4

مطهری: آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند

مطهری:  آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم نمایشگاه مطبوعات از سوی برخی رسانه‌ها این تحریم را نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض و به دنبال آن کاهش برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان دانست.

قلم | qalamna.ir :

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «تحریم مبارک» در سایت خود آورده است که تحریم نمایشگاه مطبوعات توسط برخی نشریات و خبرگزاری‌ها و کسانی که همواره دم از حفظ نظام می‌زنند و هرگونه اعتراضی را نوعی مخالفت با اصل نظام و حتی براندازی تلقی می‌کنند، گرچه غیرمنتظره و غیر ضروری بود و اعتراضات آنها در حد تحریم نبود، اما از یک نظر پدیده مبارکی بود و آن این‌که بالاخره این‌ها پذیرفتند که در جمهوری اسلامی حق اعتراض به رسمیت شناخته شده است و هرگونه اعتراضی را نمی‌توان و نباید مبارزه با نظام و براندازی نامید. قطعاً این افراد و گروه‌ها که در چهره معترض ظاهر شده‌اند اکنون بهتر درک می‌کنند که آنهایی که در سال ۸۸ به روند انتخابات اعتراض داشتند برانداز نبودند و تهمت‌هایی که در این چند سال به آنها زده‌اند پایه و اساسی ندارد و صرفا ریشه در این تفکر ناصواب داشته است که اساسا در جمهوری اسلامی مقوله‌ای به نام «اعتراض» معنی ندارد و هرگونه اعتراضی مساوی است با ضدیت با نظام و اصل ولایت‌فقیه.

۱۴۴۷۳۳۳۶۴۴۳۹۴_mohammadreza nadimi-12

وی در ادامه این یادداشت نوشته است که اکنون که خود این‌ها سردمدار اعتراض به گوشه‌ای از کار نظام شده‌اند باید میدان وسیعتری برای منتقدان و مخالفان در خصوص اعتراض و اظهارنظر قائل باشند. اگر این عمل تحریم را رقبای اصلاح‌طلب این نشریات و خبرگزاری‌ها مرتکب شده‌ بودند معلوم نیست چه برچسب‌هایی می‌خوردند از قبیل ضدیت با نظام و شاد کردن دشمن و اجرای دستور خارجی‌ها، و ای بسا برخی از آنها اکنون در بازداشت به سر می‌بردند. 

مطهری در پایان نوشته است: به هرحال این تحریم را باید تحریم مبارک نامید، تحریمی که شاید نقطه عطفی برای تغییر نگاه برخی اصول‌گرایان به مقوله انتقاد و اعتراض باشد و به دنبال آن برخی سخت‌گیری‌ها با منتقدان و معترضان کاهش یابد و از جمله به سخت‌گیری‌های خود درباره بازداشت‌شدگان مرتبط با حوادث سال ۸۸ پایان دهند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.