stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 144307
  • 17 تیر 1399 - 18:51
1

راه آهن زاهدان –چابهار از محورهای اصلی کریدور شمال- جنوب است

راه آهن زاهدان –چابهار از محورهای اصلی کریدور شمال- جنوب است

ایسنا/سیستان و بلوچستان وزیر راه و شهرسازی پروژه راه‌آهن زاهدان- چابهار را از راههای اصلی کریدور شمال- جنوب عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه‌های کلیدی در محور شرق، شکوفایی اقتصادی همراه با توسعه زیربناهای حمل و نقل باید سریع‌تر بدست بیاید تا مردم ما بتوانند از ثروت‌های خدادای و ظرفیت‌های نهفته این سرزمین بنحو شایسته بهره‌برداری کنند.

قلم | qalamna.ir :

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: خدا را شاکر هستیم که امروز یکی از وعده‌های دولت و تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری محترم را در فرایند تحقق قرار دادیم و عملیات ریل گذاری راه آهن زاهدان- چابهار  را به یاری حق تعالی آغاز خواهیم کرد.

وی هدف نخست از این سفر را آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن زاهدان- چابهار و بازدید از این پروژه عنوان کرد و افزود: نکته حائز اهمیت این است که این پروژه راه‌آهن یکی از محورهای اصلی کریدور شمال- جنوب است و تنها بندر اقیانوسی ایران را به شبکه ریلی کشور متصل می کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این پروژه معاهدات منطقه‌ای ما به ویژه  معاهدات سه جانبه ای ایران، افغانستان و هندوستان را تقویت می کند و در نهایت بهره برداری از بندر شهید بهشتی چابهار را  به دنبال دارد.

وی با اشاره به روند توسعه بهره برداری از بندر شهید بهشتی  گفت: خدا را شاکر هستیم که از  سال ۹۶ تاکنون روند توسعه و بهره برداری از بندر شهید بهشتی چهار برابر افزایش پیدا کرده که این یک رکورد است و به لطف الهی و همت همه دست‌اندرکاران و فعالان اقتصادی صورت گرفته است که اکنون به حدود سه و نیم میلیون تن بار در بندر شهید بهشتی رسیدیم. 

اسلامی همچنین گفت: این خط ریلی در زمان بهره برداری می تواند حدود هفت میلیون تن با را جابه جا کند که این مهم یک نقطه تکیه گاهی است و دارای نقشی اساسی در ترانزیت و صادرات و واردات به کشور خواهد بود.  

وی افزود: در گام‌های تکمیلی بزودی عملیات اجرایی چندین طرح دنبال خواهد شد که از آن جمله  اتصال راه آهن زاهدان  به بیرجند است که در حال رایزنی برای انجام قرارداد هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از این شبکه ریلی اتصال به منطقه سیستان، زابل و مرز میلک را در برنامه داریم  اضافه کرد: یک قطعه از این مسیر به سمت  زابل را شروع کرده و امیدواریم با اجرای این پروژه‏ های کلیدی در محور شرق، شکوفایی اقتصادی همراه با توسعه زیربناهای حمل و نقل هر چه سریع‌تر انجام شود تا مردم ما بتوانند از ثروت های خدادای نهفته در این سرزمین پهناور و استعدادهای فراوان آن بهره برداری حداکثری داشته باشند. 

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.