stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 144299
  • 17 تیر 1399 - 16:55
3

اقرار ضمنی کارشناس سیا به اطلاع‌رسانی نکردن درباره موضوع روسیه و طالبان

اقرار ضمنی کارشناس سیا به اطلاع‌رسانی نکردن درباره موضوع روسیه و طالبان

کارشناس مسائل اطلاعاتی سازمان سیا که در خدمت دونالد ترامپ است، از چالش‌هایی سخن گفت که هنگام ارائه اطلاعات به رئیس جمهور با آن‌ها روبه‌رو بوده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از روزنامه “دیلی میل”، “بت سنر” که مقام ارشدی در دفتر رئیس اطلاعات ملی آمریکا است، در رویدادی به میزبانی “اتحاد اطلاعات و امنیت ملی” صحبت کرد.

وی طی صحبت‌هایش به نام رئیس جمهور اشاره‌ای نکرد، اما توضیح داد که با توجه به نوع “مشتری” باید کار و اطلاعات را ارائه داد.

سنر اظهار کرد: فهم این مهم است که بدانیم مشتری ما چه کسی است؟ آیا اهل خواندن است؟ یا کسی است که داستان دوست دارد؟ یا کسی است که با دیدن تصاویر راحت است؟ این‌ها را قبل از اینکه وارد این حیطه شوید که شخص مورد نظر چه چیزی از شما می‌خواهد، متوجه می‌شوید.

اشاره سنر این مسأله را توضیح می‌دهد که چرا اطلاعاتی که ادعا می‌کند روسیه به جنگ‌جویان طالبان بابت کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش ارائه کرده، به طور شفاهی به عرض رئیس جمهور رسانده نشده است.

سنر با این حال طی اظهارات روز دوشنبه‌اش، هیچ اشاره‌ای به موضوع مجادله‌آمیز روسیه نکرد.

اما کاخ سفید- احتمالاً با اشاره به سنر- اظهار کرده علت آنکه به دونالد ترامپ درباره پاداش اطلاعات روسیه اطلاعی داده نشده، “یک افسر حرفه‌ای CIA با بیش از ۳۰ سال سابقه” است که تصمیم گرفته به او چیزی در این باره نگوید.

بر اساس گزارش “پولیتیکو”، خودداری ترامپ از شنیدن هر چیز منفی درباره روسیه، مقامات ارشد او را وادار کرده درباره مسائلی که به این کشور مربوط است، با احتیاط عمل کنند.

“کایلی مک انانی”، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز اعلام کرد، رئیس جمهور بابت عدم اطلاع‌رسانی به او عصبانی نیست، چرا که به کارکنانش “اطمینان کامل” دارد!

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.