stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 144266
  • 17 تیر 1399 - 15:35
1

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ تیر ایسنا

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۷ تیر ایسنا

انتقاد از حواشی روز یکشنبه مجلس/ تخلف یک سردفتر در پرونده طبری/ واکنش ایران به ترور «هشام الهاشمی»/ توضیحاتی درباره سند همکاری ایران-چین/ تاکیدات رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت و… در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

قلم | qalamna.ir :

حواشی روز یکشنبه مجلس مظهر بی‌اخلاقی بود

انتقاد نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از حواشی جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه در صدر اخبار پرمخاطب بود.

محمد باقری این جلسه را مظهر بی‌اخلاقی توصیف کرد و گفت: ما باید اخلاق‌مداری را رعایت کنیم آنچه اتفاق افتاد شبیه یکی از جلسات مجلس نهم با آقای احمدی‌نژاد بود؛ این مشی برای به حاشیه بردن کشور باعث می‌شود همه ما ضرر کنیم. این رفتارها نشانه این است که ما هنوز به عقلانیت کامل نرسیده‌ایم.

تخلف یک سردفتر در پرونده طبری/ درآمد برخی سردفتران زیر خط فقر است

گفت و گو با رئیس جدید کانون سردفتران و دفتریاران هم دومین خبر پر بازدید امروز بود.

علی خندانی در بخشی از این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سردفتر متخلفی که نامش در پرونده قاضی منصوری و اکبر طبری مطرح است، گفت: بر اساس قوانین جدیدی که اجرا می‌کنیم و قانون ثبت آنی، متعاملین باید خودشان در دفترخانه حاضر شوند و اثر انگشتشان به عنوان معامل یا متعامل ثبت شود. در این پرونده هم این بحث مطرح هست و هنوز هم به نتیجه نرسیده‌اند و در مرحله تحقیق است و فعلا دادگاه به این مرحله نرسیده است که این اتفاق افتاده یا نه و بررسی‌های قضایی لازم در حال انجام است.

وی همچنین در رابطه با موضوع درآمدهای دفاتر ثبت اسناد بیان کرد: در حوزه دفاترمان درآمدها به یک نسبت تقسیم نشده. یک سری از دفاتر درآمدهای خوبی دارند، یک سری درآمد متوسط و برخی دفاتر ضعیف هستند که البته رده چهارمی نیز وجود دارد که واقعا زیر خطر فقر کسب درآمد دارند.

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و دیگر متهمان این پرونده نیز به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

واکنش ایران به ترور «هشام الهاشمی»

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در واکنش به ترور «هشام الهاشمی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل راهبردی و امنیتی عراق هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در این بیانیه  آمده است: بی شک هدف حامیان و مجریان چنین عملیات‌هایی، برهم زدن ثبات و امنیت در عراق، ایجاد فتنه و تفرقه و بازگرداندن خشونت به عراق است.

درباره سند همکاری با چین هیچ چیز محرمانه و مخفیانه‌ای وجود ندارد

خبر بعدی، توضیحات سخنگوی دولت درباره سند همکاری ۲۵ ساله با چین بود که تاکید کرد هیچ چیز محرمانه و مخفیانه‌ای دراین باره وجود ندارد.

علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با رسانه‌ها اظهار کرد: این موضوع در سفر گذشته وزیر امور خارجه به چین هم مطرح شده بود و در دیدار رییس جمهوری این کشور با رهبری نیز این موضوع طرح شده بود و هر زمان که توافقی در این زمینه به دست آید، همان زمان هم اعلام می‌شود.

سند همکاری ایران-چین جدید نیست و مدت‌هاست توسط مسئولان و نمایندگان بررسی می‌شود

در همین رابطه محمدجواد جمالی، عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سند جامع همکاری ۲۵ ساله بین ایران و چین مربوط به امروز و دیروز نیست و مدت زیادی است که دولت و وزارت خارجه در حال کار کردن بر روی آن هستند، گفت: عموما اینگونه قراردادها در راستای اطمینان بخشی نسبت به آینده روابط دو کشور امضا می‌شود.

خبرهای دیگر مرتبط با این موضوع را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

داشتن طرح همکاری ۲۵ ساله با یک کشور نشانه ضعف نیست

چشم انداز و زوایای مختلف سند ۲۵ ساله همکاری ایران و چین

***

تمامی دستگاه‌های دولتی موظف به عرضه سهام شرکت‌های خود در بورس هستند

تاکیدات رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه های اولیه را اقدامی اصولی و دقیق جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد کشور دانست و گفت: تمامی دستگاه های دولتی طبق ضوابط و مقررات اعلام شده، موظف به عرضه سهام شرکت های خود در بورس هستند و تداوم بنگاه داری و مالکیت اموال مازاد از سوی دستگاه های دولتی برای شکوفایی اقتصاد، لازم است سریع تر به بخش خصوصی و مردم واگذار شود

ظریف میان رادیکالیسم داخلی و خارجی گرفتار شده است/ نامه به بورل اقدامی پیش‌دستانه بود

یک استاد دانشگاه گفت: نامه ظریف به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای تشکیل کمیسون حل اختلاف برجام اقدامی پیش دستانه برای مقابله با فشار حداکثری آمریکا در آینده است.

مهدی مطهرنیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامه رسمی و علنی وزیر امور خارجه کشورمان به مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در آن خواستار تشکیل کمیسیون مشترک حل اختلافات در چارچوب برجام شده است اظهار کرد: آنچه در ایران دنبال می شود تلاشی است برای پاسخ به فشار حداکثری آمریکا. آقای ظریف تلاش دارد تا از یک سو فشار سنگین در مرزهای بیرونی را کاهش دهد و از سویی با رادیکالیسم در ایران که از مجلس سربرآورده مقابله کند. از این رو باید گفت آقای ظریف در میانه دو لبه تیز رادیکالیسم بیرونی و داخلی گرفتار شده است.

این گفت و گو هم از پر مخاطب های امروز بود.

کمیسیون اقتصادی مجلس به طور جدی به مشکلات اقتصادی مردم وارد می‌شود

 خبر بعدی درباره ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به مشکلات اقتصادی مردم بود.

عفت شریعتی کوهبنانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون متبوع خود تاکید کرد که این کمیسیون برنامه‌های حائز اهمیتی را جهت ورود جدی به موضوع مشکلات اقتصادی مردم را مورد توجه قرار می‌دهد.

ممانعت ستاد ملی مبارزه با کرونا از حضور وزرای نیرو و نفت در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس هم از ممانعت ستاد ملی مبارزه با کرونا برای حضور وزرای نفت و نیرو در جلسه امروز کمیسیون انرژی خبر داد که مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

خبرهای دیگر از کرونا ویروس را در لینک های زیر دنبال کنید.

لزوم دسترسی مردم به ماسک ارزان قیمت/خاطیان جریمه شوند

ابتلای نماینده بندرعباس به کرونا

همه باید بدانند که ماسک زدن، یک امر اجتناب ناپذیر است

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.