stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 144230
  • 17 تیر 1399 - 15:11
2
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تاکید کرد:

لزوم همکاری در جهت اجرایی شدن نسخه پیچی الکترونیکی در همدان

لزوم همکاری در جهت اجرایی شدن نسخه پیچی الکترونیکی در همدان
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان به فواید بحث الکترونیکی کردن و کاهش مراجعات غیرضروری در نتیجه آن پرداخت و افزود: استان همدان در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی،‌ استان نهم کشور و در زمینه نسخه پیچی الکترونیکی استان 25 یا 26 است بدین سان،‌ از همکاران داروساز و معاونت غذا و دارو خواستاریم تا به بحث نسخه پیچی الکترونیکی توجه داشته باشند.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سعید فرجی پیش از ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی اداره کل بیمه سلامت استان همدان با بیان این که تلاشمان برای ارائه خدمات به صورت الکترونیکی است، عنوان کرد: با تحقق سازمان الکترونیک سلامت شاهد تسهیل در ارائه خدمات و کم هزینه و بالا رفتن میزان بهره وری خواهیم بود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در جریان ارائه نسخه الکترونیکی مشکلات پیش آمد می توان به مقاومت پزشکان در برابر تغییر از رویکرد سنتی، نبود برخی داروها در سایت، اختلال در اینترنت، هزینه و زمان بر بودن استفاده از رایانه و وجود مغایرت در نرم افزار نسخه الکترونیکی اشاره کرد.
وی با بیان این موضوع، به شرایط فعلی به سبب شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و افزود: این روزها که تبادل اشیا بین بیمار،‌ داروخانه، مراکز بهداشتی و درمانی و فرد بیمار می تواند موجب شیوع ویروس کرونا شود نیاز است تا با فرایند الکترونیکی از این موضوع جلوگیری به عمل آید.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: اگر نسخه نویسی الکترونیکی در کشور جا بیفتد بسیاری از این مشکلات کم می شود،‌ از سویی میزان مصرف کاغذ (چه در بحث دفترچه های بیمه و چه در بحث اسناد مربوط به بستری) نیز کاهش می یابد.
این مسئول با اشاره به این که اقبال پزشکان همدان نسبت به اجرایی شدن نسخه نویسی الکترونیکی کم بود به نوعی که سال گذشته، تنها ۷۷ پزشک در این زمینه با ما همکاری داشتند، تصریح کرد: از ابتدای خردادماه این روند تسریع پیدا کرد که یکی از علل آن به شیوع ویروس کرونا مربوط بود و از سویی الزاماتی که برای اجرای این طرح وجود داشت.
فرجی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در تیرماه سال جاری تعداد ۲۵۴ پزشک درسطح استان همدان نسخ الکترونیکی می نویسند یا از سامانه برای استحقاق سنجی بهره می برند.
وی در این راستا،‌ در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر میزان اقبال پزشکان سایر شهرستان ها از این طرح ،‌گفت: خوشبختانه پزشکان در همه شهرستان های همدان از این طرح استقبال کردند به نوعی که هم اکنون ۹۰ درصد پزشکان در شهرستان ملایر، و تمامی پزشکانی که با بیمه سلامت همکاری دارند و در شهرستان های رزن و کبودراهنگ هستند، این طرح ها را اجرایی می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در این راستا تاکید کرد: درمجموع تعداد ۳۵۴ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص با بیمه سلامت همکاری دارند.
وی با اشاره به این که دفترچه های افراد زیر پوشش بیمه سلامت که از کارکنان دولتی هستند،‌نیاز به استحقاق سنجی ندارند، گفت: افراد زیرپوشش بهزیستی هم که در زیر پوشش خدمات این بیمه قرار گرفته اند،‌ نیز دفترچه هایشان به صورت خودکار تمدید می شود.
فرجی با بیان این که از نیمه آبان ماه سال گذشته تا دیروز (۱۶ تیرماه) ۳۶ هزار و ۵۷۷ سرپرست خانوار درخواست آزمون وسع داشته اند که شامل ۸۵ هزار خانوار است، گفت: دهک تعداد ۲۶ هزار و ۷۵۸ نفر از افراد سرپرست خانوار مذکور مشخص شد که از این تعداد نیز ۱۳ هزار و ۴۴۲ سرپرست خانوار مراجعه و در نهایت دفاتر آن ها صادر شده است.
وی در خصوص پرداخت حق بیمه مذکور نیز، عنوان کرد: براساس دهک‌بندی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته، دهک‌های اول تا سوم، هیچ‌گونه وجهی پرداخت نمی‌کنند، دهک چهارم، ۵۰ درصد و دهک‌های پنجم تا دهم، ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد که از تعداد ۱۳ هزار و ۴۴۲ سرپرست خانواری که دفترچه هایشان صادر شده است، تعداد۱۲ هزار و ۲۴۳ نفر (۲۴ هزار و ۷۱۸ خانوار) در دهک های اول تا سوم قرار دارند.
فرجی دراین خصوص افزود: طبق قانون هزینه بیمه هر فرد زیر پوشش بیمه سلامت سالانه ۶۶۴ هزار تومان است.
این مسئول به فواید بحث الکترونیکی کردن و کاهش مراجعات غیرضروری در نتیجه آن پرداخت و افزود: استان همدان در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی،‌ استان نهم کشور و در زمینه نسخه پیچی الکترونیکی استان ۲۵ یا ۲۶ است.
فرجی در این راستا از همکاران داروساز و معاونت غذا و دارو خواستاریم تا به بحث نسخه پیچی الکترونیکی توجه داشته باشند.
وی با اشاره به این که در استان کردستان ۹۰ درصد نسخه نویسی الکترونیک و ۸۰ درصد نسخه پیچی ها الکترونیک شده است،‌ گفت: انتظار می رود شاهد همکاری مناسب تری در این زمینه باشیم.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه تعداد افراد زیر پوشش بیمه سلامت در استان همدان بالغ بر ۹۴۹ هزار و ۹۲۸ نفر است، به اقدامات انجام‌شده در راستای رفع هم‌پوشانی‌ها اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۱۲۵ هزار و ۷۵۷ نفر جزء صندوق بیمه سلامت کارکنان دولت استان همدان،‌ ۵۹ هزار و ۵۱۵ نفر در صندوق سایر اقشار، ۵۸۶ هزار و ۱۷۲ نفر در صندوق روستاییان،‌ ۱۶۹ هزار و ۹۰۹ نفر در صندوق همگانی و ۸ هزار و ۵۷۵ نفر نیز در صندوق ایرانیان عضو هستند.
فرجی با اشاره به این که مبالغ مربوط به نسخه نویسی الکترونیکی پزشکان را تا خردادماه به صورت کامل پرداخت کرده ایم،‌ گفت: بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان از پرداختی های امسال مان را به انجام رسانده ایم.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: مبتلایان به ویروس کرونا در صورت نداشتن هیچگونه بیمه ای در کمتر از یک روز زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند درحالی که نتیجه آزمون وسع برای دیگر افراد حدود یکماه طول می کشد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.