stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 144167
  • 17 تیر 1399 - 13:24
1

همه صحنه‌های جنجالی دیدارهای اخیر رئال مادرید و بارسلونا از نگاه آبی‌اناری‌ها

همه صحنه‌های جنجالی دیدارهای اخیر رئال مادرید و بارسلونا از نگاه آبی‌اناری‌ها

رئال مادرید از هفت بازی اخیر خود در شش بازی با قضاوت‌های جنجالی پیروز شده که این موضوع با اعتراض بارسلونا همراه شده است.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از مارکا، رئال مادرید به قهرمانی در لالیگا خیلی نزدیک شده است. سفیدپوشان در حالی که تنها چهار هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده جام قهرمانی را در جیبشان دارند. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. یکی از اصلی ترین ها دفاع منسجم تیم مادریدی است که در رأسش تیبو کورتوا قرار دارد. مادرید گل های کمی دریافت کرده و پس از بازگشت فوتبال در هفت بازی برگزار شده همه را با پیروزی را پشت سر گذاشته است اما این صدرنشینی با جنجال همراه بوده است. 

به جز دیدار در کورنیا، پیروزی های رئال مادرید به خاطر داوری پربحث بوده است. در شش بازی از هفت دیدار صحنه های جنجالی وجود داشتند که همچنان در اسپانیا درباره‌شان بحث است. این اتفاق در سن مامس، آخرین بازی مادرید هم رخ داد. VAR به داور هشدار داد که پنالتی روی مارسلو را بگیرد اما نسبت به خطای سرخیو راموس روی رائول گارسیا این اتفاق رخ نداد چون داوران در اتاق بازبینی معتقد بودند خطا عمدی نبوده است. 

از شروع مادرید در والدبیاس با دیدار برابر ایبار تا کاتدرال مادرید صدرنشین لالیگا و جنجال‌ها بوده است. زین الدین زیدان از این بحث ها خسته شده است. سرمربی سفیدپوشان گفت: “خسته شدم از این که مدام می گویند به خاطر داوری پیروز شدیم.” با این حال جنجال همچنان ادامه دارد و درباره اش صحبت می شود. در ادامه به تمام صحنه های جنجالی که با اعتراض تیم کاتالانی همراه شده است اشاره می شود. 

رئال مادرید-ایبار

رئال مادرید با یک پیروزی برابر ایبار لالیگا را از سر گرفت. این اتفاق به لطف هوش کریم بنزما و ادن هازارد رخ داد. همچنین گل زودهنگام تونی کروس این برد را ساخت. زمانی که هافبک آلمانی به توپ ضربه زد به نظر می رسید بنزما در شروع حرکت در آفساید قرار دارد. VAR نشان داد که مهاجم فرانسوی و کورئا در یک خط قرار داشتند. 

رئال مادرید-والنسیا

سفیدپوشان با سه گل والنسیا را شکست دادند. با این حال گل نخست بازی را رودریگو برای والنسیا به ثمر رساند ولی داور آن را مردود اعلام کرد. مهاجم والنسیا در نیمه نخست گلزنی کرد اما داور با کمک VAR  اعلام کرد که مکسی گومس در موقعیت آفساید قرار داشته است. بازیکن والنسیا با توپ برخورد نداشت اما مزاحم رافائل واران بود و موجب شد راه برای رودریگو در گلزنی باز شود. 

این تصمیم VAR موجب شد حتی آرتورو ویدال درباره اش صحبت کند. بازیکن بارسلونا تصویری از VAR  را منتشر کرد و از چند ایموجی خنده استفاده کرد. 

رئال سوسیداد-رئال مادرید

این دیدار جنجالی ترین بازی تا امروز است و سه صحنه تعیین کننده داشت: پنالتی روی وینیسیوس، گل مردود یانوزای و گل بنزما. همه چیز با پنالتی که با خطای یورنته روی وینیسیوس گرفته شد آغاز شد. پای بازیکن سوسیداد به وینیسیوس برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد، VAR هم آن را تایید کرد. 

کمی بعد یانوزای بازی را مساوی کرد اما داور خط اعلام کرد. میکل مرینو که با توپ برخوردی نداشت در موقعیت آفساید قرار داشت. به نظر داور این بازیکن دید کورتوا را با مشکل روبرو کرده بود.

بنزما نتیجه را ۲ بر صفر کرد اما این گل چند دقیقه طول کشید تا تایید شود و VAR وارد جریان شد. در آنوئتا معتقد بودند مهاجم فرانسوی هند کرده است اما داوران چنین عقیده ای نداشتند و آن را خطا ندانستند.

رئال مادرید-مایورکا

بازی بعد مادرید هم با جنجال همراه بود. وینیسیوس در حالی گلزنی کرد که پیش از آن خطای دنی کارواخال روی دنی رودریگس انجام شده بود. از نظر کارشناس داوری مارکا این گل باید مردود اعلام می‌شد. 

اسپانیول-رئال مادرید

پشت پای بنزما برای کاسمیرو که تبدیل به تک گل بازی شد همه را تحت تاثیر قرار داد. همه فراموش کردند که یک صحنه جنجالی به نفع مادرید نادیده گرفته شده است. البته روی نتیجه بازی تاثیر نمی گذاشت. احتمال پنالتی دیگو لوپس روی بنزما وجود داشت. VAR این صحنه را نادیده گرفت و دقایقی بعد مهاجم فرانسوی آن پاس زیبا را داد.

رئال مادرید-ختافه

یک پیروزی یک بر صفر دیگر برای سفیدپوشان به ثبت رسید. این بار با گل راموس از روی نقطه پنالتی به دست آمد. بحثی درباره این پنالتی وجود ندارد و خطای اولیورا روی کارواخال کاملا مشخص بود.

اتلتیک بیلبائو-رئال مادرید

آخرین پیروزی رئال مادرید هم با جنجال همراه شد. راموس دوباره از روی نقطه پنالتی نتیجه را تعیین کرد. این بار خطای دنی گارسیا روی مارسلو گرفته شد و VAR آن را اعلام کرد.

کمی بعد صحنه مشابهی برای اتلتیک اتفاق افتاد اما VAR خطای راموس روی گارسیا را نادیده گرفت چون معتقد بود عمدی نبوده است.

اما تنها داوری بازی‌های رئال مادرید با اعتراض بارسا همراه نبوده است. در دیدارهای تیم کاتالانی هم صحنه های جنجالی وجود داشت که به آن ها اشاره می‌شود. 

سویا-بارسلونا

این دیدار نخستین لغزش شاگردان کیکه ستین پس از قرنطینه بود. این اتفاق موجب شد آبی اناری ها صدرنشینی شان را از دست بدهند. تساوی بدون گل در سانچس پیسخوان در حالی رقم خورد که تیم کاتالانی خواستار اخراج دیگو کارلوس به خاطر خطا روی لیونل مسی بود. 

سلتاویگو-بارسلونا

بارسا در بازی دیگر خود دو امتیاز از دست داد. این بار این اتفاق در ویگو رخ داد. سلتا در وقت های اضافه توانست یک امتیاز از این بازی بگیرد. گل یاگو آسپاس از طریق ضربه آزاد به ثمر رسید. داور خطای جرارد پیکه روی رافینیا را اعلام کرد اما از نظر کاتالانی ها برخوردی صورت نگرفته بود. کارشناس داوری مارکا هم چنین عقیده ای دارد و معتقد است خطایی رخ نداده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.