stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 143581
  • 16 تیر 1399 - 2:11
2
گذر از معضل ترافیک شمال غرب شیراز افتتاح طرح امتداد زیرگذر گلستان

افتتاح طرح امتداد زیرگذر گلستان

افتتاح طرح امتداد زیرگذر گلستان
شهردار شیرازگفت:زیرگذر گلستان با صرف بیش از ۸۸ میلیارد تومان اعتبار و ۲ هزار طول و ۶ پل نقش موثری در روان سازی ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال غرب دارد.
قلم | qalamna.ir :

معضل ترافیک شمال غرب شیراز و قفل شدن حرکت خودرو‌ها به ویژه عصر روز‌های تعطیل در این مکان از مواردی است که همواره ذهن مردم و مسوولان را به خود مشغول کرده که راه افتادن طرح امتداد زیرگذر گلستان به گفته شهردار این کلانشهر با هدف گذر از این معضل است.
به گفته شهردار شیراز ۸۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف آن شده و ۲ هزار و ۱۰۰ متر طول و ۶ پل دارد و نقش بسیار موثری در روان سازی ترافیک ورودی شیراز از سمت شمال غرب دارد.
حیدر اسکندرپور در آیین افتتاح امتداد زیرگذر گلستان گفت: تاخیر در افتتاح این طرح باعث بروز مشکلاتی در عبور و مرور مردم می‌شد.
وی اظهار داشت: این طرح با هدف بهبود ترافیک ورودی شمال غرب کلانشهر شیراز و ساماندهی ترافیک ورودی شهرک گلستان، مجتمع خلیج فارس، ایستگاه راه آهن، شهرک قصر قمشه و صدرا بوده است.
یکی از معضلات ورود و خروج در محدوده شمال غرب شیرازجاده‌ها و خیابان‌های تنگ در این مسیر است که از درون شهرک‌ها و شهر‌های اقماری می‌گذرد.
اسکندرپور شهردار شیراز دراین زمینه گفت:‌در سال‌های گذشته در منطقه گویم که در این محور قرار گرفته کار عقب نشینی املاک مورد مسیر انجام نشده و اداره راه و شهرسازی به وظایف خود در این باره عمل نکرده است و اکنون شهرداری شیراز با انبوهی از مشکلات در این بخش روبه رو است.
وی افزود: برخی مسیر‌ها از جمله کمربندی شیراز تحت اختیار اداره راه و شهرسازی است، اما مردم درباره کاستی‌ها و مشکلات این محور از جمله نورپردازی ضعیف، آسفالت شهرداری را مورد انتقاد قرار می‌دهند.
شهردار شیراز گفت:‌نهایتا کار‌ها به دوش شهرداری شیراز خواهد افتاد و این نهاد باید در آینده میلیارد‌ها تومان پول صرف تملک اراضی مسیر این محور‌ها کند.

چپگرد صدرا، ترافیک منطقه را روان می‌کند
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز هم بیان کرد: فشار ترافیک ورودی شیراز از سمت سپیدان روی محوری بود که اکنون زیرگذر گلستان ایجاد شده و از همین رو ساخت امتداد زیرگذر گلستان یکی از الزامات این شهر بود.
نواب قائدی گفت: برای ساخت این طرح عمرانی حدود ۴۳۰ هزار متر مکعب خاک برداری انجام و همچنین ۶ دوربرگردان نیز احداث شده است.
وی افزود: در ادامه این طرح چپگردی به سمت صدرا نیز احداث خواهد شد که اکنون عملیات اجرایی آن در حال انجام است و قطعا با بهره برداری از این چپگرد ترافیک این منطقه نیز روان‌تر خواهد شد.
قائدی اضافه کرد: برنامه ریزی‌ها به سمت و سویی است که نمونه این زیرگذر در منطقه گویم نیز ایجاد شود.
وی عنوان کرد: با تکمیل آزادراه شیراز اصفهان که اکنون در مرحله احداث است بر ترافیک شمال غرب شیراز افزوده خواهد شد که احداث زیرگذر گلستان بر رفع این مشکل تاثیر زیادی دارد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.