stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 143574
  • 16 تیر 1399 - 7:57
1
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان:

برای تامین ریل قطار پرسرعت اصفهان _ تهران آماده‌ایم

برای تامین ریل قطار پرسرعت اصفهان _ تهران آماده‌ایم
معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن برای تامین ریل طرح قطار پرسرعت اصفهان - تهران اعلام آمادگی کرد اما هنوز قراردادی در این زمینه امضا نشد و به عنوان تنها تولیدکننده داخلی ریل در هر مناقصه‌ای برای تامین ریل حضور خواهد داشت.
قلم | qalamna.ir :

مهرداد تولائیان با بیان اینکه سالانه امکان تولید ۲۰۰ هزار تن ریل در ذوب آهن اصفهان وجود دارد، اظهارداشت: قابلیت تامین ریل مورد نیاز کشور در سالجاری توسط این مجموعه صنعتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ماهانه بین هفت تا ۱۰ هزار تن ریل در این شرکت تولید شد، ادامه داد: ذوب آهن اصفهان از یک سال گذشته در زمینه تولید ریل راه آهن و شمش آن به خودکفایی کامل رسیده است.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان اینکه این شرکت سبدی از محصولات را براساس سفارش مشتریان تولید می‌کند، افزود: کارگاه تولید ریل با برخی محصولات این شرکت مشترک است و خطوط تولید ذوب آهن با توجه به نیاز مشتری، تغییر پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: ریل‌های تولیدی در دنیا براساس خطوط پرسرعت و با استاندارد EN۱۳-۶۷۴ تولید می‌شود و این مجموعه اکنون به این استانداردها دست یافته است.

تولائیان یادآور شد: ذوب آهن برای تامین ریل طرح قطار پرسرعت اصفهان – تهران اعلام آمادگی کرد اما هنوز قراردادی در این زمینه امضا نشد و به عنوان تنها تولیدکننده داخلی ریل در هر مناقصه‌ای برای تامین ریل حضور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت انحصار تولید ریل استاندارد کشور را دارد، اما این مساله هیچ تاثیری در قیمت فروش آن نخواهد داشت و به طور حتم ریل را با قیمتی پایین‌تر از قیمت جهانی تحویل مشتریان داخلی خواهیم داد.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان با اشاره به ظرفیت این شرکت در تامین ریل خطوط مترو، خاطرنشان کرد: تامین خطوط مترو کشور، براساس استانداردهای روز دنیا در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکنون تولید ریل راه آهن با استانداردهای جدید در انحصار این مجموعه قرار دارد گفت: هنوز تمام خطوط ریلی کشور پرسرعت نیست اما با توجه به سیاست گذاری راه آهن جمهوری اسلامی، تعریف خطوط ریلی براساس استاندارد جدید انجام خواهد شد.

تولائیان ادامه داد : با توجه به سیاست های دولت نیاز کشور به توسعه خطوط ریلی بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن ریل برای طرح های عمرانی کشور پیش بینی می شود و ذوب آهن برای تولید ۱۲۰ هزار تن ریل با توجه به سفارش مشتری برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: امسال تامین ریل مورد نیاز خطوط راه آهن چابهار – زاهدان،  در قراردادی با قرارگاه خاتم النبیاء در دستور کار ذوب آهن اصفهان قرار دارد و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه خطوط ریلی، ۹۰ هزار تن ریل خط راه آهن چابهار- زاهدان تا ۱۸ ماه آینده، تامین خواهد شد.

ذوب آهن اصفهان هم اکنون ۷۲ درصد کل تیرآهن و ۸ درصد کل میلگرد کشور، را تولید می‌کند و سهم ۹ درصدی در تولید فولاد خا م دارد و از ابتدی تاسیس خود بیش از ۷۵ میلیون تن محصول نهایی تولید کرده و نقش به سزایی در شکل گیری پروژه های عمرانی کشور ایفا نموده است.

محصولات کارخانجات این شرکت به کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود و در بازار داخل این محصولات در پروژه‌های بزرگی همچون برج میلاد تهران، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، سدهای بزرگ و مترو مورد استفاده قرار گرفته ضمن اینکه ریل‌های تولیدی این شرکت به زودی در توسعه خطوط راه آهن ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت با بیش از نیم قرن تجربه بعنوان پیشتاز تولید محصولات متنوع ساختمانی و صنعتی، سال گذشته و در سال رونق تولید دستاوردهای خوبی را در زمینه تولید محصولات جدید از جمله انواع ریل مترو و تیرآهن H۳۰۰ کسب کرد و اینک با همت پولاد مردان ذوب‌آهن اصفهان،  در سال جهش تولید اهداف و برنامه‌های مهمی را پیش رو دارد.

ذوب‌آهن اصفهان نخستین و بزرگترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه است.

این شرکت با ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی را تولید می‌کند.  

هشتگ: , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.