stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 143535
  • 15 تیر 1399 - 20:09
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

سهم ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگ و هنر ناچیز است/ زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کرمانشاه ناعادلانه است

سهم ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگ و هنر ناچیز است/ زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در کرمانشاه ناعادلانه است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهم ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگ و هنر فقط 15 صدم درصد است گفت: زیرساخت های فرهنگی و هنری در کرمانشاه ناعادلانه تقسیم شده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، بهرام فاضلی‌زاد در نشست شورای معاونین اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با امام جمعه کرمانشاه که در دفتر ایشان برگزار شد، شیوع ویروس کرونا را مانعی برای اجرای برخی از برنامه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه عملیاتی سال جاری را در سال ۹۸ تدوین کردیم که با شیوع کرونا از اجرایی شدن برخی از برنامه‌ها بازماندیم و سعی کردیم در این فضا مسیر فعالیت‌های فرهنگی هنری را تغییر دهیم.

وی افزود: سینماها، تئاترها، انجمن‌ها و گروه‌های هنری ما همچنان تعطیل است و ما در تلاشیم تا مردم با آرامش بیشتری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بیان کرد: همزمان با کرونا فعالیت‌های مجازی خود را آغاز کردیم و در همین راستا ۲۴۰ اثر تئاتری با موضوع پیشگیری از کرونا در جهت آگاه‌سازی و آموزش مردم در فضای مجازی منتشر کردیم.

فاضلی فعالیت‌های فرهنگی هنری در کرمانشاه را به دلیل تنوع قومیتی و مذهبی متفاوت با سایر استان‌ها عنوان کرد و گفت:‌ از سال ۹۸ برنامه‌محوری را سرلوحه کار خود قرار دادیم و برهمین اساس استان کرمانشاه را به چهار منطقه همگن اورامانات ( شهرستان‌های پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود ) ، منطقه شرق استان ( شهرستان‌های سنقر، صحنه، کنگاور و هرسین )، منطقه غرب استان ( شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ) و بخش مرکزی کرمانشاه تقسیم کردیم.

این مسؤل برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره تئاتر مرصاد در شهرستان اسلام‌آبادغرب را یکی از برنامه‌های شاخص سال ۹۸ دانست و تصریح کرد: در این دوره ۲۸۰ هنرمند از سراسر کشور به مدت سه شبانه روز در این شهرستان اقامت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به مزایای برگزاری این نوع جشنواره‌ها در استان افزود: علاوه بر گسترش صنعت توریسم و بهبود وضعیت اقتصادی مردم، این جشنواره توانست یاد و خاطره شهدای مرصاد را زنده و خباثت گروه منافیقن را برای عموم علاقه‌مندان یادآوری کند.

وی با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه خاطرنشان کرد:‌ ما هفت پروژه از مصوبات رهبری داریم که تا این لحضه ۵۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و در سال گذشته هم ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این پروژه ها تخصیص یافت و باتوجه به شرایط اقتصادی موجود برخی از پروژه‌ها پیشرفت ۸۵ تا ۱۰۰ درصد دارند.

فاضلی‌زاد مجتمع فرهنگی هنری شهر سرمست گیلانغرب را که در مناطق کم برخوردار ایجاد شده بسیار ارزشمند دانست و بیان داشت: برای این مجتمع ۶ میلیارد تومان هزینه شده است و اکنون هم آماده بهره برداری است اما برای تامین نیروی انسانی آن با مشکل مواجه شدیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این مشکل هم برطرف شود.

اهدای ۲۸ هزار جلد کتاب، بازدید تمام شهرستان‌ها و دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و بازدید و گفت و گو با ۴۱۸ دکه مطبوعاتی استان دیگر اقدامات اداره ارشاد بود که آقای فاضلی زاد به آن اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود بودجه فرهنگ و هنر را نیم درصد از کل بودجه کشور بیان کرد و گفت: ۱۶ دستگاه فرهنگی از این نیم درصد ارتزاق می‌کنند و سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این نیم درصد فقط ۱۵ صدم درصد است و این در حالی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی تمام مطالبات فرهنگی و اجتماعی استان باشد.

وی زیر ساخت‌های آموزشی و فرهنگی در کرمانشاه را ناعادلانه توصیف کرد و اظهار داشت:‌ به عنوان مثال زیر ساخت‌های فرهنگی هنری در ضلع جنوب غربی شهرمان متمرکز شده است و بقیه نواحی از این نظر محروم هستند و امیدواریم با راه‌اندازی مجتمع فرهنگی هنری در شهرک دانش بخش از نیازهای مناطق محروم را تامین کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم در این دیدار وظیفه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را تحول در جامعه دانست و گفت : شرایط کرونا در کشور نباید مانع کار کردن ما شود و متخصصان فرهنگ و هنر با ذوق و سلیقه و تعهد خود باید جوانان را متحول کنند.

آیت الله مصطفی علما، براستفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت هدایت جوانان و عامه مردم تاکید کرد و افزود: متخصصان و دلسوزانی که تعهد دارند باید از بستر فضای مجازی برای ایجاد تحول در جوانان استفاده کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.