stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 143416
  • 15 تیر 1399 - 13:57
1
نصراصفهانی:

پای گلایه از صدا و سیما به شورا هم باز شد

پای گلایه از صدا و سیما به شورا هم باز شد
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سخنرانی شهردار اصفهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به مناسبت هفته شهرداری‌ها، ابراز کرد: از امام جمعه اصفهان که پشتیبان مدیریت شهری بوده و قضایا را با انصاف قضاوت می‌کنند باید تشکر کرد، سخنان امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه منجر به دلگرمی مدیریت شهری شد تا بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند.
قلم | qalamna.ir :

علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره فرازی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر اظهار کرد: در شرایط امروز جامعه توجه به انتظارات و توقعات ایجادشده از مدیریت شهری از طرف مردم می‌طلبد برای مدیریت بهتر شهر برنامه‌ریزی کنیم، باید هرچه سریع‌تر کاستی‌ها و مشکلات شهر به لحاظ اقتصادی را با گره زدن شهر با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی و ایجاد شرایط مناسب برای ورود به یک بازی برد برد حل کنیم و با کمک سرمایه بخش خصوصی به اجرای پروژه‌های مورد نیاز شهر بپردازیم و از فرار سرمایه‌ها به شهرهای دیگر جلوگیری کنیم.

کمک گرفتن از بخش خصوصی در خلأ تأمین به موقع اعتبارات دولتی

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه با توجه به تجربیات گذشته باید کارهای مشارکتی با بخش خصوصی را بهتر از قبل انجام دهیم، افزود: کارهای مشارکتی با بخش خصوصی کارهای پرخیر و برکتی برای شهر بوده است البته این منوط به این است که قدر سرمایه‌گذاران دانسته شده و موانع از سر راه آن‌ها برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی آمادگی این را دارند که با آوردن سرمایه خود شهر را آباد کرده و زمینه آسایش شهروندان را فراهم کنند، گفت: توسعه و تجهیز و ترمیم ۲۰ ورزشگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه از طرف شهرداری و با مشارکت خوب بخش خصوصی انجام شد که نمونه‌ای از حضور بخش خصوصی در پروژه‌های شهری است.

نصراصفهانی ادامه داد: امروز شرایط حضور بخش خصوصی در پروژه‌ها فراهم بوده و مدیریت شهری به دنبال است که زمینه‌ای را برای حضور فعال‌تر بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌هایی فراهم کند که اگر بخواهیم منتظر اعتبارات دولتی و درآمدهای شهرداری باشیم باید سالیان سال بر زمین بماند.

تصمیمات ملی در رابطه با آب لازم‌الاجراست

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه تأکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر جهت حل مشکلات مردم نیاز به تعامل و هم‌افزایی در امور مختلف داریم، هیچ چیز ارزشمندتر از کاهش آلام و دغدغه‌های مردم نیست، در این راستا همه باید با گردن نهادن در مقابل قوانین و مقررات از اتلاف وقت و سوختن فرصت‌ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مشکل آب و آینده آن یکی از موضوعاتی است که همه باید برای آن تلاش کنیم، مطرح کرد: امید داریم با تعامل ایجادشده بین مسؤولان ۳ استان اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان و با توجه به پیوندهای قدیمی اصفهان با این ۲ استان و تدابیری که دولت اندیشیده و مصوبات در حوزه آب شاهد اقدامات مفید و مؤثری در زمینه استحصال آب از منابع آبی کشور باشیم.

نصراصفهانی با تأکید بر اینکه مدیریت آب باید در سطح ملی انجام شود، ابراز کرد: تصمیمات در سطح ملی برای همه باید لازم‌الاجرا باشد و به نوعی باید قوانین و مقررات را فصل‌الخطاب اقدامات قرار دهیم و امور در مجاری خودش پیش برود، اگر همه به قانون تن دهیم و از هر گونه اظهار نظر و التهابات وحدت‌شکن که منجر به خدشه‌دار شدن دوستی‌ها و همدلی بین ۳ استان می‌شود، پرهیز کنیم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان استان اصفهان نیز این اعتقاد را داشته‌اند که در حوادث مختلف خود را در کنار سایر استان‌ها ببینند و از هیچ گونه مساعدت و کمک به استان‌های همجوار فروگذار نبوده و نخواهند بود، متقابلاً مردم اصفهان نیز انتظار همکاری و همراهی از دیگر استان‌ها در همه زمینه‌ها به ویژه آب را دارند.

وی تصریح کرد: مردم و مسؤولان اصفهان توقع به جا دارند که اجازه داده نشود طرح‌های مصوب به دلایل نامعلومی به تأخیر بیفتد و حق و حقوق استان اصفهان و مردم تضییع شود.

تناقض ادعای نگرانی از سلامت مردم و قیمت بالای تست‌گیری کرونا

نصراصفهانی در ادامه با بیان اینکه وضعیت اصفهان در حوزه کرونا نگران‌کننده است، عنوان کرد: امید داریم با تصمیمات اخیر و الزامی شدن زدن ماسک از امروز در تمام ادارات برای کارمندان و مراجعه و تمهیدات دیگر بتوانیم به وضعیت بهتر برگردیم و حداقل از وضیعت زرد به سمت قرمز گرایش پیدا نکنیم، این امر تدابیر مسؤولان و همراهی و همکاری مردم را می‌طلبد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مبلغ تست‌گیری کرونا قابل توجه است، گفت: جهت تست‌گیری کرونا باید مبلغی حدود ۵۰۰ هزار تومان به مراکز درمانی پرداخت شود که ظاهراً بیمه هم تعهدی در این رابطه ندارد، این مبلغ با ادعای نگرانی در خصوص سلامت مردم تناقض دارد، امید داریم شرایط بهتری فراهم شود که افرادی که در معرض این بیماری بوده و نسبت به سلامت خود در شک و تردید هستند، خیلی دغدغه مباحث مالی در این زمینه نداشته باشند.

ورود دولت به ماجرای اجاره خانه‌ها

وی در ادامه بیان کرد: حضور بی‌حساب و کتاب موتورسواران را در فضاهای عمومی به ویژه در پارک‌ها شاهد هستیم که این امر منجر به گلایه و شکایت شهروندان از شهرداری شده است، از مسؤولان مربوطه در شهرداری انتظار داریم با برنامه‌ریزی مناسب و برخورد قاطع با این پدیده زشت که فرهنگ و اخلاق یک شهر را می‌تواند مخدوش کرده و تحت تأثیر قرار دهد و منجر به آسیب روحی و جسمی به شهروندان شود جلوگیری کنند، این امر زیبنده شهر اصفهان که توریستی هم بوده، نیست.

نصراصفهانی با اشاره به ورود دولت به بحث اجاره بهای منازل مسکونی عنوان کرد: اگر موجران نیز با این طرح همراهی کنند منجر به آرامش مستأجران خواهد شد، با روحیه خیرخواهی در اصفهان حتماً با این طرح همراهی می‌کنند که بخشی از دغدغه‌ها و آلام مستأجران را جبران خواهد کرد و با رفتار منصفانه خود زمینه‌ای برای عملیاتی شدن این قانون فراهم خواهند آورد، در این زمینه اگر همراهی مردم نباشد این قانون به هدف خود نخواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سخنرانی شهردار اصفهان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان به مناسبت هفته شهرداری‌ها، ابراز کرد: از امام جمعه اصفهان که پشتیبان مدیریت شهری بوده و قضایا را با انصاف قضاوت می‌کنند باید تشکر کرد، سخنان امام جمعه اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه منجر به دلگرمی مدیریت شهری شد تا بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند.

وی در ادامه تأکید کرد: باید آستانه تحمل خود را در برابر تعاریف و تحسین از دیگران نیز افزایش داده و به جای اینکه عطش شنیدن معایب را داشته باشیم، واقعیت را ببینیم، امید دارم در صدا و سیما به این موضوع پرداخته شده و این ظرفیت‌سازی صورت گیرد و دیگرانی هم که می‌شنوند خوشحال می‌شوند، نباید از مدار انصاف خارج شد و باید در این زمینه تحمل افراد افزایش یابد.

نصراصفهانی اضافه کرد: کسانی که در معرض تقدیر قرار می‌گیرند نباید دچار غرور شوند بلکه باید زمینه کار بیشتر را فراهم شود، هر کدام از ما باید در برابر تعریف و مدح مراقب خودمان باشیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.