stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 143381
  • 15 تیر 1399 - 13:17
3
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان خبر داد:

پُر شدن بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت سدهای استان همدان

پُر شدن بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت سدهای استان همدان
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به ظرفیت سدهای استان از پر بودن بیش از 90 درصدی اکثر سدهای استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
قلم و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، منصور ستوده با اشاره به اینکه بارندگی سال‌جاری ۴۵۷ میلیمتر بود، گفت: میزان بارندگی امسال نسبت به سال آبی گذشته که بارشی معادل ۶۰۴ میلیمتر داشتیم کاهشی ۲۴ درصدی نشان می‌دهد؛ این در حالی است که نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: ۱۱۵ لیتر در ثانیه آب به سد اکباتان وارد می‌شود که در نتیجه حجم فعلی سد که بالغ بر ۳۰ میلیون مترمکعب است، ۹۱ درصد پر شده است. از این میزان ۱۱۰۰ لیتر در ثانیه به مصرف شرب می‌رسد.

وی در ادامه افزود: اکنون به سد آبشینه و سد شیرین‌سو آب وارد نمی‌شود اما ۹۰ درصد از حجم ۴.۵ میلیون مترمکعبی سد آبشینه و حجم ۳.۹۶ میلیون مترمکعبی سد شیرین‌سو پر است.

ستوده با بیان این که در ملایر نیز ۹۶ درصد از حجم ۴۳.۴ میلیون مترمکعبی سد کلان پر است. ۰.۶ مترمکعب در ثانیه به این سد آب وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: ۹۴ درصد سد سرابی نیز پر است، این سد مخزنی با حجم ۸.۶ میلیون مترمکعب دارد و ورودی آن ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه است؛ از سویی، ۴۴ درصد از حجم ۲.۳ میلیون مترمکعبی مخزن سد شنجور نیز اکنون پر است.

این مسئول در پایان ت با اشاره به ظرفیت سدهای استان از پر بودن بیش از ۹۰ درصدی اکثر سدهای استان خبر داد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.