stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 14330
  • 23 آبان 1394 - 11:31
5

عراقچی: با اشمید دیدار می‌کنم/دیدار ظریف و کری هنوز مشخص نیست

عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای از دیدار خود با هلگا اشمید، معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

سید عباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای در خصوص احتمال دیدار وزیران خارجه ایران و آمریکا در حاشیه نشست وین ۲ درباره‌ی سوریه گفت: ما معمولا از فرصت‌های بین‌المللی که طرفهای ۱+۵ در آن حضور دارند برای پیگیری موضوع هسته‌ای به ویژه اکنون که در حال فراهم کردن شرایط برای اجرای برجام هستیم استفاده می‌کنیم. موضوعات فنی و اجرایی وجود دارد که نیاز است تا در فرصت‌های مختلف درباره‌ی آنها گفت‌وگو شود.

وی در عین حال گفت: هنوز مشخص نیست دیداری در سطح وزیران خارجه ایران و آمریکا در رابطه با برجام و هماهنگی‌های لازم در این رابطه در حاشیه نشست وین ۲ صورت گیرد. این مساله به فرصت و برنامه‌ی مقامات دو کشور بستگی دارد.

معاون ظریف و عضو ارشد تیم مذاکره کننده‌ی هسته‌ای همچنین دیدارش با هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا و نماینده ۱+۵ در گفت و گو با ایران در وین را قطعی دانست و افزود: نشست‌ها و گفت و گوهای کارشناسی میان نمایندگان ایران، اتحادیه اروپا و آمریکا از یکی دو روز گذشته در وین با حضور هیاتهای کارشناسی آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ تماسهای میان ما و ۱+۵ در رابطه با هماهنگی‌های اجرای برجام و رفع برخی از مسایل فنی به طور مرتب ادامه دارد.

حمید بعیدی نژاد، مجید تخت روانچی و تعداد دیگر از کارشناسان در سفر ظریف به وین برای شرکت در مذاکرات سوریه وی را همراهی می‌کنند.

سفر محمد جواد ظریف به وین به طور غیر منتظره بعد از آن که سفر رئیس جمهور به اروپا (‌فرانسه، واتیکان و ایتالیا) تحت الشعاع اقدام تروریستی در پاریس لغو شد صورت می‌گیرد. پیش از این اعلام شده بود حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه از سوی ایران در نشست وین ۲ شرکت می‌کنند.

در نشست وین ۲ حدود ۲۰ کشور و نهاد بین‌المللی موثر در تحولات منطقه و بین‌الملل شرکت می‌کنند. این برای اولین بار است که طی چهار سال و نیم گذشته پس از شروع بحران سوریه ایران به نشست‌ بین‌المللی در این رابطه دعوت می‌شود و این دومین حضور ایران است. مذاکرات وین ۲ از روز پنجشنبه با برگزاری نشست‌های مقدماتی و تشکیل ۳ کارگروه ویژه در هتل امپریال آغاز شده و روز شنبه این نشست در سطح وزیران خارجه برگزار می‌شود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.