stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 143088
  • 14 تیر 1399 - 14:52
2
رئیس بهزیستی شهرستان همدان خبر داد:

آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از فردا

آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از فردا
رئیس بهزیستی شهرستان همدان از آغاز برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از ۱۵ تیرماه در پایگاه دائمی غربالگری بینائی بهزیستی شهرستان همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، رضا افشاری در جمع خبرنگاران با بیان این که برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از ۱۵ تیرماه در پایگاه دائمی غربالگری بینائی بهزیستی شهرستان همدان آغاز می شود، گفت: این برنامه به منظور شناسایی و درمان نقایص بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال انجام می شود.

وی در ادامه، با اشاره به پروتکل ابلاغی سازمان بهزیستی کشور توصیه هایی کرونائی برای والدین داشتند و افزود: از ورود افراد بدون ماسک به پایگاه ها ممانعت  به عمل می آید و تنها یکی از والدین با رعایت فاصله اجتماعی با دیگران مجاز به ورود به داخل پایگاه است.  

افشاری خاطر نشان کرد: پس از معاینه اولیه با دستگاه بینائی سنجی در پایگاه تنبلی چشم، کارت سلامت صادر می شود و در صورت مشکوک بودن ببه اپتومتریست ارجاع داده می شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان  تصریح کرد: در سال ۹۸  آغاز طرح از آبان ماه بود ولی امسال به دلیل برخی پیش بینی ها در مورد شیوع کرونا و بیماری های همچون آنفلوآنزا کمی زودتر و برنامه  از ۱۵ تیرماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت و این برنامه فقط در پایگاه دائمی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۰ کودک در این طرح غربالگری شد و بجز این تعداد آمار ۴۰۰ کودک معاینه شد که به علت پاره ای از مشکلات در سامانه ثبت نشده اند.

افشاری با اعلام رایگان بودن معاینه توسط اپتومتریست ها و پرداخت هزینه عینک کودکان نیازمند شناسایی شده در این برنامه از شهروندان همدانی خواست تا هنگام مراجعه به پایگاه بینائی سنجی بهزیستی، شناسنامه کودک را به همراه داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از هر نوع تماس بین فردی، غربالگری صرفاً با دستگاه فتورفرکتومتر یعنی بدون تماس دستگاه با چشم و بدن کودک انجام می شود و انجام غربالگری توسط غربالگر دارای سلامت که سابقه ابتلا به کووید ۱۹ ندارد، انجام خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.