stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 143044
  • 14 تیر 1399 - 13:13
1
در فارس ؛ آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان ؛ از فردا

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان ؛ از فردا

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان ؛ از فردا
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس از آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان از فردا در ۶۸ پایگاه خبر داد.
قلم | qalamna.ir :
محسن بهشتی پور گفت: پارسال حدود ۸۰ هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به کلاس اول در استان، سنجش سلامت شدند.
 
وی افزود: پارسال تعهد ما در اجرای طرح سنجش سلامت برای ۵۰ درصد پیش دبستانی‌ها بود که امسال ۶۰ درصد است و با توجه به شرایط پیش آمده تمرکزمان بر روی کودکان بدو ورود به کلاس اول و از مهر به بعد نوآموزان پیش دبستانی خواهد بود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: هر سال در مراکز سنجش سه نوع پایگاه الف، ب و ج داشتیم و امسال با توجه به شروع بیماری کووید ۱۹ و شرایط بحرانی کشور ۳ مدل بحران، شامل کم، متوسط و شدید از سوی ستاد کرونا توصیه شده که در فارس مدل بحران متوسط است که اجرای آن با رعایت فاصله گذاری اجتماعی همراه با تغییر و اجرا در ساختار صورت می‌گیرد.
بهشتی پور، هدف از اجرای طرح سنجش سلامت را کمک به بهبود کیفی وکنترل آموزش، کنترل بعضی از عوامل موثر در افت تحصیلی، بررسی میزان شروع اختلالات جسمانی و روانی نوآموزان بدو ورود مدرسه، تهیه شناسنامه سلامت الکترونیک و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی بهداشتی و خانوادگی به‌منظور استفاده و برنامه‌ریزی آموزشی و بهداشتی متناسب با استعداد و توانایی نوآموزان اعلام کرد.
 
وی تصریح کرد: چنانچه نوآموزی از نظر سلامت مشکلی نداشته باشد نتایج در سامانه ثبت می شود، سپس به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و در آنجا دیگر خدمات از قبیل واکسیناسیون و امور معاینات انجام می‌پذیرد و در هر کدام از قسمت‌ها اگر دانش آموزی نیاز به ارجاع تخصصی داشته باشد به مراکز تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی، حرکتی، هوش و تستی و تست اوتیسم و مجدداً به پایگاه و مراکز پایگاه‌های سلامت ارجاع داده می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس به نحوه مراجعه خانواده‌ها برای حضور در پایگاه‌های تست سلامت اشاره کرد و گفت: ثبت نام کلاس اولی‌ها انجام شده و از فردا از طریق پیامک به خانواده‌ها اطلاع داده می‌شود که در چه تاریخ و ساعتی برای اطلاع از زمان حاضر شدن در پایگاه‌ها به مدارس مراجعه کنند.
 
بهشتی پور ادامه داد: مسئولان مدارس نیز وارد سامانه‌سنجش می‌شوند و برای دانش آموزان نوبت گیری می‌کنند که در چه تاریخ و ساعتی در پایگاه‌ها حضور داشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: پارسال هر پایگاه روزی ۴۲ نوآموز را سنجش سلامت می‌کرد، اما امسال با توجه به شرایط خاص هر نیم ساعت به نیم ساعت تنها برای یک نفر نوبت دهی می‌شود.
هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.