stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 142863
  • 13 تیر 1399 - 14:55
2

رئیس پارلمان طبرق لیبی: دولت وفاق غیرقانونی است

رئیس پارلمان طبرق لیبی: دولت وفاق غیرقانونی است

عقیله صالح، رئیس پارلمان حامی خلیفه حفتر با بیان اینکه دوره شورای ریاستی بر اساس توافق صخیرات پایان یافته است، اعلام کرد، دولت وفاق دولتی غیرقانونی است؛ چراکه رأی اعتماد پارلمان منتخب را به دست نیاورده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از اسکای نیوز، عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق در شرق لیبی در طی سفر به مسکو گفت: جامعه بین الملل به دلیل آنکه یک نهاد غیرمنتخب را مشروع خوانده و آن را به رسمیت شناخت، وضعیتی از درگیری و تنش را در لیبی اعمال کرد.

وی ادامه داد: شورای ریاستی از وفا به تعهدات قیدشده در توافق صخیرات عاجز مانده است. دوره شورای ریاستی بر اساس توافق صخیرات پایان یافته است.

عقیله صالح گفت: دولت وفاق به ریاست فائز السراج غیرقانونی است؛ چراکه رأی اعتماد پارلمان منتخب را به دست نیاورده است.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و یک دولت در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و یک پارلمان در شرق (به ریاست عقیله صالح) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” با حمایت پارلمان طبرق در تلاش است تا دولت وفاق را کنار بزند. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه و امارات و مصر حمایت می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.