stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 142854
  • 13 تیر 1399 - 14:32
5

زنان ورزشکار امروز ما مجوز ورود به مسابقات فیتنس را گرفتند

زنان ورزشکار امروز ما مجوز ورود به مسابقات فیتنس را گرفتند
*یادداشت / دکتر ندا روح الهی - رییس کمیته فیتنس
قلم | qalamna.ir :

رشته فیتنس ورزشی دارای مزایای بسیار است که معایب آن در برابر مزایایش بسیار ناچیز هستند. فیتنس از لحاظ ‌سلامت جسمانی و روحی – روانی، تأثیرات مثبت و خوبی برای فرد به جا می‌گذارد.

فیتنس چیست؟
فیتنس از دو کلمه Fit یعنی مناسب و به اندازه و Ness به معنای برتری و بالا بودن تشکیل‌شده است. در کل این واژه به لاتین بوده و معنی آن تناسب‌اندام می‌باشد.

امروزه مخصوصاً در سال‌های اخیر، نام این رشته ورزشی بین ورزشکاران و غیرورزشکاران رونق گرفته و افراد زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده و یک رشته‌مسابقه‌ای به نام فیتنس نیز به خود اختصاص داده است.

رشته ورزشی فیتنس نیز از این ویژگی‌ها به دور نیست و چه بسا تأثیرات بیشتری هم دارد و این رشته کاملا مکمل بدنسازی است و امادگی لازم برای وارد شدن به این رشته محبوب را دارا می باشد.

رشته‌هایی مانند  jumping،physical readiness ، crossfit و… دارای محدودیت سنی هستند و برای هر فردی توصیه نمی‌شوند و بهتر است قبل از این ورزش‌ها با پزشک متخصص یا فیزیولوژیست ورزشی صحبتی انجام شود، اما رشته فیتنس به دلیل کار کردن و بهبود شرایط قلبی عروقی و بهبود عملکرد عصبی و عضلانی فرد در طول زندگی، باعث برتری این رشته نسبت به سایر رشته‌ها می‌باشد.
 

هدف افراد از فیتنس بودن؛

فیتنس بودن برای شرکت در مسابقات
فیتنس بودن برای داشتن زندگی سالم

 تعریف اندام متناسب و ایده‌آل و روش فیتنس بودن:
بهترین و سریع‌ترین روش رسیدن به فیتنس، رعایت برنامه ورزشی اصولی و برنامه تغذیه‌ای مناسب می‌باشد.
 متاسفانه در باشگاهای بدنسازی بانوان بسیاری از مربیان بدون توجه وبدون داشتن علم این رشته ،به چربی سوزی گروهی میپردازند و با ترکیب چندین حرکت چربی سوزی فکر میکنند که تایم فیتنس برقرار کردند.

مزایای فیتنس:
دستیابی به میزان بالایی از توانایی قلبی عروقی
استقامت عضلانی
حداقل درصد چربی
استانداردترین میزان پروتئین و ماهیچه‌ها

کاربردی‌ترین قدرت عضلانی و استفاده کاربردی از این توانایی‌ها که در طول روز به زندگی شخصی خود فرد کمک می‌کند و دور از هرگونه امراض می‌باشد.

 

تفاوت بدنسازی با فیتنس:
همیشه تب و تاب داشتن وزن و سایز مناسب به علاوه یک هیکل روی فرم و بنوعی عضلانی با شکمی شش تکه در بین افراد موج می‌زند که برای رسیدن به چنین مرحله‌ای افراد به سراغ بدنسازی یا فیتنس می‌روند و یا بدنبال آن می‌گردند، غافل از اینکه این ۲ مورد با یکدیگر متفاوت اند و هر کدام کارایی خاص خودش را دارد.

بدنسازان معمولا با وزنه زدن به دنبال شکل دادن مناسب به بدن هستند. بدنسازی مربوط به ماهیچه‌سازی در نواحی بازو، ساعد، پاها، قفسه سینه و پشت است، اما فیتنس به رشد عضلات مربوط نمی‌شود و به حفظ قدرت عضلات با انجام تمرینات ورزشی به جز وزنه برداری می‌پردازد.
نوع تغذیه ،نوع برنامه تمرینی،مقدار و اندازه کالری مصرفی در روز،انتخاب وزنه مناسب ،….
مواردی که یک مربی فیتنس باید در نظر داشته باشه

با همه این اوصاف و تعاریف و جمع بندی میخواهم به این هدف برسیم که علوم ورزشی هر روز در حال بروز شدن هست و مربی موفق هست که تحصیلات ورزشی و علم ورزشی خود را ارتقا دهد.

خبر خوبی که برای طرفداران فیتنس دارم اینه که با رایزنی هایی که ریس هیات بدن سازی و پرورش اندام استان جناب اقای شیروانی و پیگیری های جناب امید صالحی از فدراسیون داشته اند توانستیم مجوز مسابقات فیتنس بانوان را بگیریم و همچنین حمایت نایب ریس خانم بیابانی جای قدر دانی دارد.
الان مدتی است که کانال فیتنس استان در فضای مجازی برقرار شده لینک کانال در اختیار مربیان قرار داده شده و بخشنامه مسابقات نیز در اختیار این عزیزان قرار گرفته است .خوشبختانه استان کرمانشاه همیشه در امر ورزش حرف برای گفتن داشته و دارد و امروزه زنان ورزشکار ما توانسته اند در رشته هایی که زمانی فقط از آن اقایان بود حضور پیدا کرده و درخشش بسازیی داشتند،

انشالله با وضعیت بهترشدن این بیماری کرونا بتوانیم زودتربه میدان مسابقات برگردیم ومیزبان مسابقات استانی و کشوری باشیم به امید خدا
در اینجا از تمامی عزیزانی که ستون این هیات بزرگ استان هستند و همیشه در تلاش برای اهداف بزرگ جامعه ورزش بودن تشکر کنم و ارزوی سلامتی و تندرستی برای تمامی ورزشکاران عزیز در این بحران را دارم .روحیه ورزشکارا بالاتر از قدرت این کروناست.
 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.