stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 142833
  • 13 تیر 1399 - 12:03
1
مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان:

کارآفرینی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد

کارآفرینی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد
مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: افزایش مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های کارآفرینی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: افزایش مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های کارآفرینی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.

آرش اخوان ، با بیان اینکه توانایی انجام هر کار منجر به ارزش افزوده، مهارت تعریف می‌شود، افزود: مهارت‌افزایی نقش مهمی در کاهش بیکاری و توانمندسازی جامعه دارد.
وی نیازسنجی بازار کار و ارائه آموزش متناسب با نیاز این بازار و همچنین تغییر ذائقه جوانان و تشویق و توجیه آنها برای کسب مهارت را در زمره راهکارهای مهارت‌افزایی دانست.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی نقش بسزایی در ایجاد بستر اشتغال و رونق‌بخشی به چرخه تولید کشور دارد، ادامه داد: دستیابی به جهش تولید نیازمند توجه ویژه به مقوله مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی است.

وی اضافه کرد: مهارت ابزاری برای توانمندسازی و تربیت نیروی کار ماهر برای بهره‌وری بیش از پیش تولید و پیشرفت اهداف کشور در زمینه‌های مختلف است.

اخوان بیان داشت: اگر در برنامه‌های توسعه اقتصادی و صنعتی کردن کشور، ضرورت آموزش فنی کارگران و ارتقای سطح مهارت افراد بدرستی مورد توجه قرار نگیرد کماکان نیازمند امکانات و محصولات کشورهای پیشرفته دنیا خواهیم ماند.

وی با اشاره به اهمیت تولید در راه رسیدن به خودکفایی اظهار داشت: بر این اساس ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با محور تقویت و کسب مهارت لازم برای ورود به عرصه اشتغال و افزایش کیفیت تولیدات صورت گرفته است.

مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان به رونمایی از سند توسعه مهارت استان در سال گذشته اشاره کرد و  گفت: این سند برای توانمندسازی کارجویان و ارتقا مهارت شاغلان به عنوان گروه‌های هدف برنامه‌ریزی شده که منابع اطلاعاتی آن از طرح‌های در حال توسعه(دستگاه های اجرایی)، مراکز کاریابی، اولویت‌های آموزشی صنایع  و صنوف و فعالیت اقتصادی اولویت‌دار (میدانی – تکاپو) استعلام شده است.

وی افزود: در ۲۴ شهرستان استان سند توسعه مهارتی مبنی بر برنامه‌ریزی سه ساله  بر اساس دینامیکی بودن فضای کسب و کار و پویا بودن برنامه‌ریزی‌های آموزشی پیاده‌سازی شده است.

اخوان یادآور شد: سالانه ۲۱ میلیون نفر ساعت در این استان توسط بخش دولتی و خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای را فرامی‌گیرند.

به گفته وی سالانه ۱۲۰ هزار نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی آموزش کسب می‌کنند که بصورت تقریبی ۵۰ درصد در مراکز دولتی و ۵۰ درصد توسط بخش خصوصی اعم از آموزشگاه‌ها و صنایع انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان ادامه داد: حضور پُررنگ بخش غیردولتی با توجه به تنگناهای بودجه‌ای می‌تواند اقدامی موثر در برون رفت از این چالش باشد.
وی خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی اعم از آموزشگاه‌های خصوصی و صنایع به واسطه تجهیزات بروز و تعامل با بازار نقش موثری در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای دارد.

اکنون دستِ کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بالغ بر یکهزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.