stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 142811
  • 13 تیر 1399 - 11:29
0
استاندار اصفهان:

فریدن موظف به پذیرش تمام بیماران شهرستان‌های همجوار است/ احتمال بازگشت محدودیت ها

فریدن موظف به پذیرش تمام بیماران شهرستان‌های همجوار است/ احتمال بازگشت محدودیت ها
استاندار اصفهان گفت: موضوع کرونا جدی‌تر از تصور مردم است؛ وقت آن نیست که در کنار یکدیگر جمع شویم و این یعنی انتقال ویروس و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، خیلی از موارد را فردا در جلسه ستاد استانی کرونا تعطیل خواهیم کرد.
قلم | qalamna.ir :

عباس رضایی، در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: امروز صحبت‌های ۹۴ نفر از مردم  چادگان را شنیدم و مستقیماً پای صحبت‌های آن‌ها نشستیم و اگر بخواهیم یک دسته‌بندی از مشکلات مردم داشته باشیم مورد مهمی که وجود دارد، مسأله منابع طبیعی در این شهرستان است.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر سعی و بنا بر حل مسائل باشد، خداوند تفضل می‌کند و بسیار از مسائل حل خواهد شد؛ نکته مهم این است که  هیچ مقامی در هیچ لباسی در این شرایط تحریم و کرونا حق ندارد که به مطالبات مردم پاسخ منفی دهد.

وی با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای در کشور به اندازه امروز به این شکل سختی و مشکلی نداشته‌ایم، گفت: البته خیلی از مسائل به تحریم‌ها و کرونا باز نمی‌گردد و متوجه نحوه پاسخگویی مطالبات مردم توسط مسؤولان است که باید در این زمینه دقت نظر توسط مسؤولان صورت گیرد.

رضایی افزود: با توکل به خدا و با عزم راسخ و با نگرش حل مسأله می‌توانیم مشکلات را پاسخگو باشیم و با وجود اینکه سخت‌ترین دوران کشور را می گذرانیم می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با تدبیر مجموعه نظام در موضوع کرونا نسبت به کشورهای دیگر خیلی وضعیت بدی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به دنبال توسعه هستیم، توسعه یک‌شبه و یک بعدی اتفاق نمی‌افتد و زیربنای توسعه هم توسعه فرهنگی است.

برخی فقط استان اصفهان را در پل خواجو و ۳۳ پل می‌بینند

رضایی با بیان اینکه استان اصفهان مظلوم و محروم است، گفت: برخی فقط اصفهان را در حدفاصل سی و سه پل تا پل خواجو می‌دانند و آن را برخورد می پندارند و در حالی که ما در استان اصفهان چناررود و حصه و پشت کوه‌ها داریم که سرشار از محرومیت است.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات چادگان گفت: مشکل اصلی شهرستان در حوزه منابع طبیعی است و مدیرکل منابع طبیعی استان موظف شد ظرف مدت یک هفته این موضوع را رسیدگی و حل و فصل کند و اگر نیاز به پیگیری بیشتر باشد به بنده یا نماینده مردم شهرستان برای ارجاع به مقامات بالادستی منتقل کند.

اعزام تیم کارشناسی برای حل مشکل آب چادگان

وی با اشاره به مشکل آب شرب روستاهای شهرستان و مشکل فاضلاب چادگان و همچنین معضلات کشاورزان چادگانی گفت: مدیران کل استان هفته آینده تیم کارشناسی از سوی آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای  با دید حل مسأله موضوعات آب شرب و فاضلاب و آب کشاورزی به چادگان اعزام شوند و ضمن بررسی مشکلات تمامی روستاها و حوزه‌ها، راه‌حل‌ها برون‌رفت از موضوع را به استانداری منعکس کنند.

رضایی با اشاره به موضوع دیالیز در شهرستان چادگان و مشکلات بیماران این شهرستان و عدم پذیرش این بیماران از سوی شهرستان‌های مجاور گفت: راه حل کوتاه مدت این است که شهرستان فریدن موظف به پذیرش بیماران چادگان در تمامی سطوح باید باشد چرا که امکاناتی که به بیمارستان داران اعطا شده، برای کل جمعیت فریدن بزرگ است؛ همچنین برای حل مشکل دیالیز در چادگان نیز هفته آینده جلسه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود و از تمام ظرفیت برای حل این مشکل بهره گرفته شود.

استاندار اصفهان خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این شهرستان مشکلات عدیده‌ای در حوزه راه دارد که بسیاری از این گله‌مندی‌های مردم در این حوزه نیز به حق و درست است و باید با وجود محدودیت‌ها و موانع مالی این مشکل و موضوع برطرف شود.

وی با اشاربه اینکه رویکرد سنتی در حوزه کشاورزی باید تغییر پیدا کند، بیان کرد: اداره جهادکشاورزی در چادگان باید اینجا فعال‌تر شود و تیم کارشناسی برای حل مشکلات کشاورزی در این شهرستان ارسال شود و ظرف ۱۰ باید مسائل و مشکلات کشاورزی چادگان بررسی شود.

رضایی در پایان با اشاره به اوج‌گیری مجدد بیماری کرونا در استان اصفهان گفت: علیرغم تذکرات متعدد، وضعیت بیماری کرونا در استان اصفهان در حال تغییر است و اگر رعایت نکنیم گناه کرده‌ایم؛ باید بدانیم ماسک زدن یعنی احترام به دیگران است.

مردم رعایت نکنند، محدودیت‌ها را باز می‌گردانیم

استاندار اصفهان با بیان اینکه این ویروس درمان قطعی ندارد، گفت: تا زمانی که واکسن به دست ما برسد حداقل یکسال زمان خواهد برد و باید سازگاری زندگی با این ویروس را بیاموزیم؛ خواهش ما این است که برای موضوع کرونا از خودمان شروع کنیم؛ موضوع کرونا جدی‌تر از تصور مردم است؛ وقت آن نیست که در کنار یکدیگر جمع شویم و این یعنی انتقال ویروس و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، خیلی از موارد را فردا در جلسه ستاد استانی کرونا تعطیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید مراسمات عروسی و مناسبات و مراسم مذهبی لغو شود، گفت: آیت‌الله مظاهری برای تشکیل درس کسب تکلیف کردند که نشان از اهمیت و رعایت این موضوع است.

رضایی در پایان گفت: احساس این است که ارتباط مسؤولان شهرستان با مردمکم است و برخی از مردم از دست برخی مدیران بسیار ناراحت بودند که نیاز است در این زمینه تلاش مضاعف صورت بگیرد؛ مدیران باید اخلاق‌مدار باشند.

در پایان این جلسه مقرر شد میز چادگان دو هفته دیگر در استانداری تشکیل و نتایج بررسی‌های  تیم‌های کارشناسی که هفته آینده به چادگان سفر می‌کنند، برای حل مشکلات ارزیابی شود.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.