stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 14276
  • 23 آبان 1394 - 11:07
2

جزئیات دسیسه‌ای که می‌خواهد ایران را از یک شانس طلای المپیک محروم کند

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری می گوید عده ای قوانین جهانی را نمی دانند و به کشور خیانت می کنند.

قلم | qalamna.ir :
علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین؛ درباره شایعات مربوط به ماجرای سهراب مرادی و احتمال کم کاری انجام گرفته از سوی فدراسیون یا دشمنی تاماش آیان با ایران پاسخ داد. او در این باره گفت:«متاسفانه عده ای که فکر می کنند کارشناس هستند ، اطلاعات غلطی را نشر می دهند که تنها حاصلش ایجاد مشکل و تفرقه است. این آقایان که می گویند طبق قانون ، با اعلام به فدراسیون جهانی ، بعد از ۶ ماه ورزشکار خود به خود وارد گردونه رقابت ها می شود و فدراسیون جهانی دیگر او را بازنشسته نمی داند ، قوانین را بلد نیستند. »
 
مرادی با اشاره به اینکه درباره سهراب یک خرابکاری احتمالا عمدی از سوی گروهی خودسر اتفاق افتاده است ، گفت:«مورد سهراب مرادی یک کیس خاص است. او ۲ سال محرومیت داشت و تنها درحالی که ۶ ماه از از محرومیتش گذشته بود، از فدراسیون ایران ، در زمان رئیس وقت آن ، نامه ای به فدراسیون جهانی رفته و سهراب بازنشسته اعلام شده است. درحالی که نه سهراب و نه حسین رضازاده در جریان این نامه نبودند و به نظر می رسد این نامه از سوی افراد غیرمسئول ، جعل شده است. این را مسئولان وقت فدراسیون هم گفته اند که اصلا در جریان چنین نامه ای نیستند و حتی مصاحبه رسمی کردند و من شنیدم با زحمات مسئولان عالیرتبه ورزش ، قرار شده تا مسئولان پیشین فدراسیون در نامه ای رسمی ، اینکه نامه قبلی از سوی آنها زده نشده را برای فدراسیون جهانی بفرستند. سهراب هم که خودش برای بازنشستگی مکاتبه ای با فدراسیون جهانی نداشته و این باعث می شود تا ما با کمک گرفتن از وکلای حقوقی مان به دنبال حل مشکل سهراب باشیم چون او به احتمال فراوان قربانی یک عده از افراد غیر مسئول در فدراسیون پیشین شده است که دبیرکل و رئیس آن فدراسیون هم نبودند و نامه ارسالی ، جعلی است.»
 
اما اصل ماجرا چه بوده و چرا این قانون اعلام ، ۶ ماهه چرا شامل سهراب مرادی نمی شود؟ علی مرادی در این باره می گوید:«طبق قوانین فدراسیون جهانی، این قانون ۶ ماهه برای رفع بازنشستگی ورزشکار تنها برای ورزشکارانی است که محرومیت نداشته باشند. اگر حتی یک روز از محرومیت کسی مانده باشد و برایش نامه بازنشستگی بزنند ، در صورت پشیمان شدن ورزشکار ، آن یک روز به محرومیت قبلی او اضافه می شود. چون اعلام بازنشستگی یعنی اینکه دیگر این ورزشکار زیر نظر مراقبت های آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی نیست. برای سهراب ما هم درحالی که یک سال و نیم از محرومیتش مانده بود ، این نامه ارسال شده و از نظر فدراسیون جهانی ، این ورزشکار ما یک سال و نیم در پرونده اش خلاء بررسی های پزشکی دارد و آنها می گفتند این ۱۸ ماه باید به محرومیت ۲ ساله او اضافه شود تا بتواند دوباره به وزنه برداری برگردد. ولی ما این حرف را قبول نداریم چون بی آنکه از اتفاقات خبر داشته باشیم ، در ۶ ماه گذشته یکبار در اردو و توسط وادا و ۲ بار هم توسط نادوی ایران از سهراب تست دوپینگ گرفته شده و او هیچ مشکلی ندارد.»
 
خبرآنلاین، علی مرادی با انتقاد از اظهار نظرهای غیرمسئولانه ، گفت:«متاسفانه عده ای کارشناس نما ، با اطلاعات غلط شان تنها شرایط را بدتر می کنند. ما به دنبال حق مان برای گرفتن یک مدال خوشرنگ المپیک هستیم. این بچه را می خواهند قربانی کنند. درحالی که ما به دنبال اعتراض هستیم و می گوییم اساس نامه بازنشستگی او زیر سئوال است. اگر هرچه زودتر رئیس پیشین فدراسیون نامه ای درباره صحت نداشتن نامه ارسالی به فدراسیون جهانی را در اختیار مسئولان ورزش کشورمان بگذارد ، ما می توانیم برای حل مشکل محرومیت سهراب اقدام کنیم. چون اگر او در اردیبهشت ماه بخشیده شود ، عملا المپیک را از دست داده است.»
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.