stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 142614
  • 12 تیر 1399 - 13:59
1
معاون بازرسی سازمان صمت:

شناسایی ٨٠ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی/ بر بازار نظارت کاملی داریم

شناسایی ٨٠ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی/ بر بازار نظارت کاملی داریم
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در بازار نظارت کاملی داریم و با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

مسعود بیگلری در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: هدف و برنامه ما در بازرسی، بر حمایت از مصرف‌ کننده متمرکز است و درعین‌حال، عملاً در خدمت توزیع‌ کننده و فروشنده نیز هستیم و تلاش می‌کنیم با آموزش‌های لازم، یادآوری قوانین نظام صنفی، هشدارها و تذکرها و راهنمایی‌های مستمر، بازار را در مسیر سلامت نگه‌داریم و به این وسیله؛ هم به سود فروشنده و هم در جهت تأمین منافع مصرف‌کننده عمل کنیم.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: با اشاره به شرایط بروز کرونا و آسیب دیدن کسب‌وکارها، توجه بیش‌ازپیش به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا، تأکید داریم که این معاونت نیز بنا به وظیفه ذاتی خود در این شرایط دشوار؛ با هرگونه تخلف در سطح بازار، برخورد قاطع قانونی به عمل خواهد آورد.

وی همچنین ضمن اشاره به شناسایی بیش از ٨٠ میلیارد ریال تخلفات اقتصادی، بیان کرد: طی هفته منتهی به نهم تیرماه سال جاری، بازرسان ما ۱۲۵۰ مورد بازرسی را انجام داده و ۲۰۹ فقره پرونده برای متخلفان اقتصادی تشکیل و آن‌ها را به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی همین مدت ۲۰۷ گزارش مردمی در خصوص انواع تخلفات اقتصادی، از طریق سامانه ۱۲۴ به ما ارسال‌شده و همه موارد را بررسی و درباره آن‌ها اقدامات مقتضی انجام داده‌ایم.

بیگلری بیش‌ترین گزارش‌ها را مربوط به چگونگی عرضه و نرخ عرضه مرغ، خدمات ام.دی.اف، فروش لاستیک، لوازم‌خانگی، لبنیات، حبوبات و برنج پاکستانی دانست و گفت: تخلفات شناسایی‌شده بر گران‌فروشی، احتکار، وارد آوردن ضرر و زیان به اشخاص، عرضه خارج از شبکه، عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و تقلب، متمرکز بوده است.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.