stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 142420
  • 12 تیر 1399 - 2:38
5
لزوم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک

افراد مبتلا به کرونا نمی‌دانند چطور آن را گرفته‌اند

افراد مبتلا به کرونا نمی‌دانند چطور آن را گرفته‌اند
دو گزارش جدید نشان می‌دهد اغلب افرادی که در آمریکا دچار کرونا تشخیص داده شده‌اند، نمی‌دانند چطور ویروس را گرفته‌اند.
قلم | qalamna.ir :
گروه جامعه: در نخستین بررسی، پژوهشگران دریافتند که فقط ۲۷ درصد از بیش از ۳۶۰ نفر از ساکنان کلرادو که تشخیص کووید-۱۹ برایشان داده شده است، از تماس با شخصی که دچار کرونا بوده است، در دو هفته پیش از آزمایش خبر می‌دهند.
 
در بررسی دوم این درصد بالاتر بود و ۴۶ درصد از ۳۵۰ فرد تشخیص داده شده درباره افرادی که ممکن است آنها را آلوده کرده باشند، یقین داشتند.
 
اما هر دو بررسی به این نتیجه می‌رسند که اغلب افراد آلوده شده با ویروس کرونا نمی‌دانند واقعا چه کسانی آنها را در معرض ویروس قرار داده است.
 
کارشناسان می‌گویند این نتایج بر این حقیقت را تایید می‌کنند که در حالی که ما می‌دانیم ویروس کرونا چطور منتقل می‌شود، اما درباره چگونگی ارزیابی خطر آلوده شدن با ویروس هنگام تماس با دیگر هنوز ایده خوبی نداریم.
 
به گفته کارشناسان با توجه به یافته‌های این بررسی مهم است که فاصله جسمی‌مان را با افرادی که در خانوارمان نیستند، حفظ کنیم، ماسک بزنیم و هوشیاری‌مان را برای محافظت از جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم، حفظ کنیم.
 
در این بررسی در افرادی که می‌دانستند در تماس با افراد دچار عفونت بوده‌اند، شایع رابطه گزارش‌شده در بررسی کلرادو عضو خانواه (۲۷ درصد) یا همکار (۲۵ درصد) بود.در دومین بررسی بیشترین عامل انتقال ویروس عضو خانواده (۴۵ درصد) و همکار (۳۴ درصد) بود.هر دو گزارش را مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا منتشر کرده‌اند.
 
پژوهشگران بررسی دوم می‌نویسند: «با توجه به اینکه کمتر از نیمی از بیماران از تماس نزدیک با فردی که کووید-۱۹ داشته‌اند، از این موضوع آگاه بوده‌اند، نیاز به افزایش غربالگری، بررسی موارد مثبت، ردیابی تماس و جداسازی افراد آلوده در هنگام دوره‌های انتقال ویروس در جامعه است.
 
اکثریت بیماران کووید-۱۹ گزارش کرده بودند که در طول دو هفته پیش از بیماری مشغول کار بوده‌ و شمار معدودی از آنها امکان کار از راه دور داشته‌اند، بنابراین نیاز به تشدید اقداماتی است که ایمنی محل کار را تضمین کند.»به گفته این پژوهشگران این اقدامات باید شامل فاصله‌گیری اجتماعی و استفاده گسترده‌تر از ماسک‌های صورت است.
هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : هلث‌دی نیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.