stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 142321
  • 11 تیر 1399 - 17:40
1
در دیدار اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد با رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه مطرح شد:

کرمانشاه سومین استان در جذب سرمایه گذاری خارجی است/ دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد آماده همکاری با قوه قضائیه هستند

کرمانشاه سومین استان در جذب سرمایه گذاری خارجی است/ دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد آماده همکاری با قوه قضائیه هستند
رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان کرمانشاه گفت: در سال 98 با جذب 110 میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی، رتبه سوم کشور را کسب کرده ایم.
قلم | qalamna.ir :

قلم، دیدار مدیران شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان با دکتر توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان در راستای ایجاد تعامل و هماهنگی های لازم در خصوص بهبود و تسریع در انجام ماموریت‌های محوله دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در حوزه های مالیاتی، گمرک، جمع آوری و فروش اموال تملیکی، بیمه، بانک، بورس، سرمایه گذاری در ارتباط با قوه قضاییه برگزار شد.

این دیدار با حضور حیدریان مدیر کل امور اقتصادی و رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان، عباس پور مدیر کل امور مالیاتی، جلیلیان مدیر امور شعب بانک ملی و رئیس شورای هماهنگی بانکها، حیدری مدیر کل گمرک، یوسفی مدیرکل بیمه ایران، رستمی مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی، فرجی مدیر بورس منطقه ای در محل دفتر پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حیدریان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و دهه کرامت از تلاشهای خستگی ناپذیر و موثر مجموعه دستگاه قضا در استان تقدیر نمودند و گزارشی مختصر از حوزه های شش گانه اقتصادی ارائه کردند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع جلب و جذب سرمایه گذاری به عنوان یکی از شاخص های مهم جذب منابع در راستای جهش تولید که به طور مستقیم بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاثیر گذار می باشد گفت: با برنامه ریزی و پیگیری مجموعه تیم اقتصادی استان و دستگاه‌های مرتبط با محوریت استاندار به عنوان رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری، در سال ۹۸ موفق به جذب بالغ بر ۱۱۰میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در حوزه های کاشی، سرامیک و فرو آلیاژمنگنز شدیم که سومین رتبه استانی در کل کشور کسب گردید.

حیدریان با اشاره به مولفه های شاخص بهبود فضای کسب و کار در کل کشور خاطر نشان کرد: با تدابیر انجام شده توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری با ارتقا۱۰ پله ای، رتبه ۱۷ کل کشور کسب گردید که در تلاشیم با بررسی و تحلیل تک تک مولفه ها موانع و مشکلات شناسایی و راهکارهای لازم تهیه و اجرایی شود.

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه افتتاح شعبه قضایی در زمینه اقتصادی را گامی در راستای بهبود رتبه استان در شاخص کسب و کار و ایجاد شعبه قضایی اصناف را در این زمینه مهم و ضروری دانستند.

این مسؤل با تاکید بر این موضوع که تخصیص اعتبارات بودجه سال جاری معلول وصول منابع درآمدی می باشد، موضوع مالیات را مهم دانست و از تلاش‌های مجموعه امور مالیاتی در این راستا تقدیر کردند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد با اشاره به اهمیت جایگاه بیمه ها به عنوان شاخص توسعه یافتگی استان با اشاره به تلاشها و پیگیری‌های مجموعه بیمه ایران از دستگاه قضا خواست که در راستای اجرای هرچه بیشتر عدالت به صورت ویژه، موضوع مربوط به پرونده های پرداخت خسارتها را پیگیری نماید.

وی گفت: در سال ۹۸ قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداختی صنعت بیمه به خسارت دیدگان بوده است.

حیدری بورس را یکی از شیوه های مهم تامین منابع مالی دولتها دانست و یادآور شد: با توجه به افزایش بالای شاخص بورس منطقه ای کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جهت رفع موانع و مشکلات قضایی باید همکاری و تعامل بیشتری بین دستگاها صورت پذیرد.

امیر حمزه حیدریان با اشاره به جایگاه مهم گمرک به عنوان مرز داران اقتصادی گفت: مجموع صادرات غیر نفتی و گاز طبیعی استان در سال گذشته حدود ۴۱۰۰ میلیارد دلار بوده که رشد ۸ درصدی نسبت به دوره مشابه خود داشته است که با توجه به پاره ای مشکلات و موانع در زمینه اجرای قوانین، خواستار توجه ویژه رئیس کل دادگستری به این موضوع شدند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کرمانشاه با اشاره به پرداخت بالاترین میزان تسهیلات تولیدی در استان توسط بانک ملی و سایر بانکها از احیای ۹۵ واحد تولیدی درآستانه ورشکستگی خبر داد.

حیدریان در ادامه افزود: مجموعه دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان به صورت منسجم در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله آماده هرگونه همکاری با دستگاه قضا می باشند.

پرویز توسلی زاده رئیس کل دادگستری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از انسجام دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان بر همکاری و تعامل تشکیلات اداری دستگاه‌ها به منظور تسریع در انجام کارها و بهبود خروجی عملکرد تاکید نمود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.