stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 141995
  • 10 تیر 1399 - 16:20
0

ازدواج؛ تنها عامل اندک تقاضا برای خرید طلای ساخته شده

ازدواج؛ تنها عامل اندک تقاضا برای خرید طلای ساخته شده

ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با نوسانات شدید بازار طلای جهانی، اکنون تنها تقاضا برای بازار طلای آب شده و خام و سکه است و اندک تقاضا برای خرید طلای ساخته شده، تنها برای ازدواج است.

قلم | qalamna.ir :

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در حالی که نگرانی ها در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا و تبعات اقتصادی آن موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت طلا امروز سه شنبه در نزدیکی بالاترین رقم ۸ سال اخیر باقی ماند و در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه ماهه طی بیش از ۴ سال گذشته قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طلا طی روزها و هفته های گذشته، صعود بسیار زیادی کرده است و همچنان در حال ادامه به رشد مثبت خود است و نوید قیمت های بسیار بالا را می دهد، گفت: دلیل اصلی گرانی طلای جهانی، تورم و نگرانی ایجاد تورم است که هنوز از راه نرسیده و طی روزها و هفته های آینده شاهد آن خواهیم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: با افزایش بی رویه چاپ پول توسط بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا و بانک مرکزی کشورهای مختلف دیگر اقتصاددانان پیش بینی می کنند که جهان دچار یک تورم بی سابقه شود و در نتیجه این موضوع قیمت طلا و دیگر فلزات گران بها را به شدت بالا خواهد برد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی به نظر نمی رسد که از قیمت طلا در روزها و حتی ماه های آینده کاسته شود، اما قطعا با نوسان هایی روبرو خواهیم بود.

شیشه بران با تاکید بر اینکه طلا در این هفته در انتظار صورت‌جلسه فدرال رزرو و آمارهای مهم اقتصادی، اشتغال و تولید را زیر ذره‌بین دارد، اظهار کرد: شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه گیری می شود، در معاملات امروز با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۷.۴۷۲ واحد بسته شد، همچنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۵۱ دلار اعلام شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه (دهم تیرماه) به ۱۷۷۲دلار رسید، یادآور شد: هفته گذشته قیمت فلز زرد به بالاترین رقم حدود ۸ سال اخیر یعنی ۱۷۷۹ دلار و ۶ سنت رسیده است.

‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت طلا از ابتدای سه ماهه دوم سال جاری تاکنون بیش از ۱۲ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت بهترین عملکرد سه ماهه، از سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۱۶ تاکنون قرار دارد، اظهار کرد: طلا همچنین در مسیر ثبت سومین افزایش ماهانه متوالی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بازار ایران قیمت طلا از چند عامل همچون بورس کالا، بازار جهانی و ‌ بازار ارز تاثیر می گیرد، تاکید کرد: بازار سکه در معاملات امروز رکورد تازه‌ای را ثبت کرد و قیمت هر سکه به سطح بی‌سابقه ۹ میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید.

شیشه بران تاکید کرد: افزایش نرخ دلار در کنار پیشروی اونس طلای جهانی، زمینه‌ساز تحرکات مثبت در معاملات سکه شده است.

وی همچنین درباره بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از تعدیلی که در روز قبل روی داد در پایان معاملات امروز با جهش ۶۴ هزار و ۹۱۱ واحد روبه‌رو شد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان، امروز قیمت دلار در صرافی ملی ارزان و قیمت آن برای فروش ۱۸۹۹۰ تومان اعلام شد، همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۸۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

وی اضافه کرد: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۱۱۰۰ تومان اعلام شد و نرخ خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۱۰۰۰ تومان است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر فضای روشنی در بازار طلای ساخته شده و جواهر وجود ندارد، اظهار کرد: با نوسانات شدید بازار طلای جهانی، اکنون تنها تقاضا برای بازار طلای آب شده، خام و سکه است و اندک تقاضا برای خرید طلای ساخته شده، تنها برای ازدواج است.

شیشه بران با اشاره به آخرین قیمت طلا در بازار اصفهان، اظهار کرد: در روز جاری (در زمان تنظیم این خبر ۱۵:۰۰) هر قطعه سکه طرح قدیم ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۹ میلیون و ۴۰ هزار تومان، نیم سکه ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان، سکه گرمی یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار اصفهان قیمت گذاری شد.

شیشه بران همچنین با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و اصفهان، اظهار کرد: با شرایط پیش آمده و افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور، طی جلسه روز گذشته کمیته نظارت بر کرونا که در استانداری اصفهان تشکیل شد، مقرر شد تمام واحدهای صنفی دارای ماسک بهداشتی بوده و شرایط فاصله گذاری اجتماعی را حفظ کنند، همچنین صاحب واحد صنفی و مشتری باید دارای پوشش ماسک باشند، در غیر این صورت با متخلفین طبق قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

نتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.