stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 141983
  • 10 تیر 1399 - 15:50
0

خودروسازان از موفقیت در کم‌تاثیر کردن تحریم‌ها می‌گویند

خودروسازان از موفقیت در کم‌تاثیر کردن تحریم‌ها می‌گویند

مدیران عامل دو خودروساز بزرگ طی پیام‌هایی جداگانه به مناسب روز ملی صنعت، از ناکام ماندن تحریم‌ها توسط صنایع کشور و حفظ تولید با عزم صنعتگران کشور سخن گفتند.

قلم | qalamna.ir :

  سیدجواد سلیمان- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا- با بیان اینکه صنایع کشور طی دوسال گذشته پیچیده‌ترین برهه‌ حیات خود را تجربه کرده و  در معرض محدودیت‌ها و موانع اقتصادی و سیاسی بین‌المللی و داخلی بسیاری قرار گرفتند؛ گفت: اما با وجود تمامی این مسائل، در سایه تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ریزی و تلاش دولت و همچنین مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش‌های مهم و تاثیرگذار صنعتی کشور توانستند مشکلات را مدیریت کرده و دست‌اندازهای گوناگون را پشت سر بگذارند.

وی افزود: روند حرکت صنایع کشور در حوزه‌های مختلف در سال گذشته با بهره‌گیری از ظرفیت‌های متنوع داخلی و تکیه بر قابلیت‌ها و توانمندی‌های موجود، منتج به دستیابی به رکوردها و موفقیت‌های بزرگی در امر رونق تولید شد. قطع وابستگی به بازارهای خارجی، جبران کمبودها در واردات کالاها با داخلی‌سازی آن‌ها، کاهش چشمگیر ارزبری تولید در کشور و  مهم‌تر رسیدن به باور قطعی خوداتکایی و نگاه به درون از جمله آثار و نتایج اصلی حرکت تولیدی کشور در دوسال گذشته بود.

پس از تحقق رونق تولید، به دنبال جهش تولید هستیم

سلیمانی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت خودرو و اقدامات تولیدی گروه خودروسازی سایپا، حرکتی بزرگ به‌سمت رونق و شکوفایی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: مجموعه سایپا در سال گذشته، علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها به موفقیت‌های بزرگی در عرصه تولید دست پیدا کرد، تولید پرشتاب محصولات، تحویل مستمر خودروهای مشتریان، نوآوری‌ها در عرصه طراحی و تولید محصولات جدید و مهم‌تر از همه تعمیق داخلی‌سازی قطعات و محصولات سایپا با تکیه بر بخش‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های قطعه‌ساز و صنعتگر ایرانی از جمله گام‌های بزرگ سایپا در این دوران بوده است.

مدیران سایپا تاکید کرد: ادامه این مسیر با گام‌هایی استوار و محکم برای دستیابی به اهداف بزرگی است که در جهت شکست کامل تحریم‌ها و بی‌اثر ساختن محدودیت‌ها طراحی شده است.

صنعتگران در دوران تحریم‌ها، آبرو و اعتبار تولید کشور بوده‌اند

فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- نیز به مناسب روز صنعت و معدن ضمن تاکید براینکه ضروری است فعالان عرصه صنعت با تغییر رویکرد و با هدف تولید صادرات محور، نسبت به توسعه در ساز و کارهای تولید و نوسازی زیرساخت‌های لازم با هدف ارتقای کیفی محصولات ارایه شده در بخش‌های مختلف تلاش کنند؛ اظهار کرد: صنعت خودروی کشور که یکی از  کانون‌های هدف تحریم‌های بین‌المللی بوده است و همچنین بدعهدی شرکای خارجی، در مقطعی کوتاه موجب وقفه‌ و کاهش سرعت تولید در صنعت خودروی کشور بود؛ اما جهادگران عرصه صنعت کشور، با خلاقیت و همکاری توانستند، با عبور از این گلوگاه ضمن فراهم آوردن فرصت‌های جدید، آبرو و اعتبار برای تولید صنعتی کشور کسب کنند و در تعامل با مراکز دانشی و فناوری و همچنین بهره‌مندی از توان تخصص داخلی با ارایه دستاوردهای ارزشمند در این عرصه، چشم‌انداز امیدبخش و روشن برای صنعت کشور ترسیم کنند.

وی افزود: توفیق در امر داخلی‌سازی تولید پله و پایه‌ای برای تولید محصولات صادرات‌محور است. حال که صنعت کشور توانسته‌ است دستاوردهای ارزشمندی در داخلی‌سازی تولید داشته باشد، شایسته است با تغییر رویکرد و با هدف تولید صادرات محور، نسبت به توسعه در ساز و کارهای تولید و نوسازی زیرساخت‌های لازم با هدف ارتقای کیفی محصولات ارائه شده در بخش‌های مختلف تلاش کرد.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه بی‌تردید چنین اقدام مهمی نیازمند حمایت جدی دولت به‌ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای رفع موانع تولید، احیا و نوسازی واحدهای صنعتی با جلب مشارکت و تعامل بخش خصوصی، نخبگان و دانشگاهیان است، گفت: تحقق جهش تولید در سایه این همکاری و حمایت امکان‌پذیر خواهد بود. تلاش‌گران عرصه صنعت نیز ضروری است در توسعه تولید و توجه به ساخت داخل و  تقویت آن و همچنین تولید قطعات وارداتی با تکیه بر توانمندی داخلی، از هیچ کوششی دریغ نورزند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.