stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 141953
  • 10 تیر 1399 - 14:19
1

بخش خصوصی، مهمان جدید بورس

بخش خصوصی، مهمان جدید بورس

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید با امضای یک تفاهمنامه، مقدمات ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه فراهم خواهد شد.

قلم | qalamna.ir :

امروز (سه‌شنبه) نود و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار شد و با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان سازمان بورس و فرابورس و اتاق بازرگانی ایران، طرفین تفاهم نامه‌ای را امضا کردند که مقدمات ورود بخش خصوصی به بازار سرمایه را فراهم می‌کند.

توضیحات حسین سلاح‌ورزی – نایب رییس اتاق بازرگانی ایران – نشان می دهد که در این فرایند اقدام لازم برای طراحی و پیاده‌سازی درگاه واحد و نظارت بر آن با هدف پوشش کامل مسیر تأمین مالی از محل بازارهای سرمایه در یک سامانه واحد بر عهده اتاق ایران است.

درواقع این درگاه مسیر ارتباطی برای ارزیابی، اقدام و پایش تأمین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از محل بازارهای سرمایه و بدهی کشور با تمرکز بر بازارهای زیر نظارت شرکت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس است.

در کنار این موضوع یکی از طرح‌هایی که می‌تواند در شرایط فعلی برای اقتصاد اهمیت فراوانی داشته باشد، امکان ورود بخش خصوصی به طرح‌های نیمه تمام دولتی است.

بر اساس مذاکرات صورت گرفته، اقداماتی از سوی اتاق بازرگانی برای تامین مالی پروژه‌های نیمه تمام دولتی در قالب صندوق پروژه صورت گرفته و قرار است زمینه ورود این طرح‌ها به بورس نیز فراهم شود.

در کنار امضای این تفاهمنامه بررسی مشکلات بخش خصوصی در گمرکات کشور نیز یکی دیگر از برنامه‌های اصلی این نشست بود. سلاح ورزی در این زمینه گفته که: آنچه در این‌ بین به‌ عنوان ضعف جدی در گمرکات مرزی کشور از سوی بخش خصوصی مطرح شد، نبود مدیریت واحد مرزی است. در این راستا پیشنهاد شد که اتاق ایران و گمرک با یکدیگر وارد همکاری جدیدی شوند و بخشی از فعالیت‌های گمرکی واگذار شود که مورد توافق قرار گرفت. در این رابطه مقرر شد کمیته‌ای بین دو نهاد ایجاد شود و بسترهای اولیه برای این امر را مهیا سازد و گزارش آن را تا دو ماه آینده در اختیار شورا قرار دهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.