stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 141941
  • 10 تیر 1399 - 13:50
1

ضرر بازار سوخت جت عربستان از محدودیت حج

ضرر بازار سوخت جت عربستان از محدودیت حج

برنامه عربستان سعودی برای محدود کردن شمار زائران در مراسم سالانه حج به چند هزار نفر احتمالا باعث کاهش تقاضا برای سوخت جت در این کشور می‌شود که سال گذشته پذیرای دو میلیون زائر بود.

قلم | qalamna.ir :

عربستان سعودی به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، تنها به شمار محدودی اجازه خواهد داد در مراسم امسال حج شرکت کنند.

این کشور در سال منتهی به اوت ۲۰۱۹، میزبان حدود دو میلیون زائر سعودی و خارجی در موسم حج بود. عربستان سعودی سال پیش از آن ۷.۵ میلیون زائر سعودی و خارجی داشت که حج عمره را به جای آوردند.

ژووی وانگ، تحلیلگر اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس در این باره گفت: مصرف سوخت جت طی پنج سال گذشته در ماه حج حداقل ۳۰ درصد افزایش ماه به ماه داشته است اما بعید است در حج امسال که شمار زائران به دلیل اقدامات بهداشتی احتیاطی محدود شده است، مصرف سوخت جت در عربستان سعودی افزایش پیدا کند.

تقاضا برای سوخت جت در عربستان سعودی احتمالا امسال ۴۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا خواهد کرد و حدود ۲۰ درصد از تقاضا برای سوخت جت در خاورمیانه را تشکیل می‌دهد.

بخش هواپیمایی عربستان سعودی حتی پیش از اعلام محدودیتهای حج دچار ضرر و زیان شده بود و طبق پیش بینی انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا)، صنعت هواپیمایی این کشور امسال بزرگترین ضرر را در میان کشورهای منطقه خواهد داشت.

یاتا برآورد کرده که صنعت هواپیمایی خاورمیانه به دلیل محدودیتهای سفر و قرنطینه که باعث کاهش ۵۶ درصدی تقاضای مسافر شده است، در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۴.۸ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

عربستان سعودی در اواخر مارس اکثر پروازهای مسافری را معلق کرد و تنها پروازهای باری و پروازهای بازگشت شهروندان سعودی برقرار ماند. پروازهای داخلی این کشور در ژوئن از سرگرفته شد اما پروازهای بین‌المللی متوقف مانده است.

این کشور پیش از شیوع ویروس کرونا تحت برنامه اقتصادی افق ۲۰۳۰، افزایش شمار زائران به ۳۰ میلیون نفر را هدف گذاری کرده بود.

بر اساس گزارش پلاتس، گردشگری مذهبی عمده سفرها به عربستان سعودی را تشکیل می‌دهد و طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، این کشور ۱۳.۶ میلیون گردشگر بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ داشته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.