stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 141808
  • 10 تیر 1399 - 10:21
2

روند کاهشی نفت از سرگرفته شد

روند کاهشی نفت از سرگرفته شد

قیمت نفت تحت تاثیر ضعیف شدن خوشبینی به احیای تقاضا برای سوخت به دلیل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و احتمال ازسرگیری صادرات نفت لیبی، در معاملات روز سه‌شنبه کاهش پیدا کرد.

قلم | qalamna.ir :

بهای معاملات نفت برنت ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۱ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۶ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۹ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه سه درصد جهش یافته بود.

انتشار آمار رشد قوی فروش خانه در آمریکا روز گذشته خوشبینی به تداوم روند احیای تقاضای جهانی برای سوخت را تقویت کرده بود اما از سوی دیگر، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایالتهای جنوبی و جنوب غربی آمریکا ادامه دارد.

ویویک دهار، تحلیلگر کالاهای انرژی در بانک کامن ولث استرالیا در این باره گفت: واقعا دشوار است بگوییم که تقاضا یک راه یک طرفه است. هنوز ریسکهای زیادی در بازارهای نفت وجود دارد.

اکنون بازار منتظر انتشار آمار ذخایر نفت آمریکا از سوی موسسه امریکن پترولیوم است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین این کشور هم کاهش داشته است.

در بخش عرضه، ناظران به وضعیت لیبی و احتمال از سرگیری صادرات نفت این کشور چشم دوخته اند که از ژانویه و در پی تشدید جنگ داخلی، متوقف شده است. شرکت ملی نفت لیبی روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکرات با کشورهای همسایه برای رفع محدودیتها در حال پیشرفت است.

بر اساس گزارش رویترز، برآورد شرکت پترو لجستیک نشان می‌دهد که تولید نفت اوپک در ژوئن به میزان ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز نسبت به ماه مه کاهش یافت که در راستای توافق کاهش تولید این گروه با شرکایش شامل روسیه بود.

سهم اوپک از کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز گروه اوپک پلاس که قرار است تا پایان ژوییه اجرا شود، ۶.۰۸۴ میلیون بشکه در روز است. بدون در نظر گرفتن ایران، لیبی و ونزوئلا که از شرکت در توافق کاهش تولید معاف هستند، عرضه ۱۰ عضو دیگر اوپک حدود ۱.۵۵ میلیون بشکه در روز تا پایبندی کامل به توافق فاصله دارد. عراق، نیجریه و کویت میزان عرضه نفت خود را نسبت به ماه مه کاهش دادند اما کاهش تولید عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آنگولا بیشتر بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.