stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 141779
  • 10 تیر 1399 - 9:22
2

مرکل: اجلاس آتی رهبران اروپا شکست نمی‌خورد چون «ما» هستیم

مرکل: اجلاس آتی رهبران اروپا شکست نمی‌خورد چون «ما» هستیم

صدر اعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه برای به توافق رسیدن در اجلاس سران اتحادیه اروپا درباره بودجه‌بندی چندساله و صندوق بازیابی و احیای اقتصادی اروپا ابراز امیدواری کردند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به همراه امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در خصوص حل اختلافات کشورهای عضو در مورد بودجه‌بندی چندساله اتحادیه اروپا به ارزش بیش از یک تریلیون یورو (۱/۱۲ تریلیون دلار) و همچنین برگزاری به موقع اجلاس سران کشورها درباره تعیین و تکلیف صندوق احیای اقتصاد اروپا در ماه آینده ابراز امیدواری کردند.

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اوایل ماه جاری توافق کردند که به انجام اقدامات فوری به منظور احیای اقتصادآسیب دیده اروپا تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا که شدیدترین رکود خود را پس از جنگ جهانی دوم تجربه کرده است، بپردازند.

مرکل و ماکرون انتظار دارند با پیشنهاد کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا، اختلافات و عدم توافق نظرات در اجلاس سران در ۱۷-۱۸ ژوئیه حل و فصل شوند. همچنین به کشورهای به شدت آسیب‌دیده از شیوع کرونا مثل ایتالیا و اسپانیا وام ۵۰۰ میلیارد یورویی تعلق خواهد گرفت.

با بیش از ۱۰۰ هزار قربانی کرونا در قاره اروپا، کشورهای عضو اتحادیه به دنبال حل مشکلات و رفع اختلافات خود بر آمده‌اند تا موجب شود اعتماد به نفس عمومی افزایش یابد و همبستگی و اتحاد کشورهای عضو بیشتر و قوی‌تر شود.

ماکرون در این رابطه اظهار کرد: «من و صدراعظم کمک به کشورهای آسیب‌دیده را در اولویت مطلق قرار داده‌ایم به گونه‌ای که کشورهای دیگر با چالش روبرو نشوند.»

مرکل در ابتدا پیشنهاد ماکرون برای راه‌اندازی صندوق احیای اقتصاد کشورهای آسیب‌دیده را رد کرده بود، اما وقتی مشخص شد که این بیماری همه‌گیر یک تهدید مهم برای اتحادیه اروپا به شمار می‌آید، مخالفت آلمان برای تأمین بودجه سایر کشورهای عضو طولی نکشید.

صدراعظم آلمان در مورد برگزاری مذاکرات اجلاس سران صندوق احیای اقتصاد اعلام کرد: «این طرح به دلیل آنکه ما پشتیبان آن هستیم، شکست نخواهد خورد.»

مرکل  در پایان این نشست تاکید کرد: «اجلاس ماه آتی رهبران اروپایی شکست نخواهد خورد، چرا که ما آنجا هستیم.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.