stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
  • کد خبر : 14177
  • 22 آبان 1394 - 12:21
4

کاهش نرخ سود با بازار مسکن چه می‌کند؟

اقتصادنیوز نوشت: دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان استان تهران گفت: در صورت کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی، برای اینکه سرمایه‌گذاران برای استفاده از این تسهیلات و یک سرمایه‌گذاری جدید آمادگی داشته باشند، باز هم احتیاج است که مسایلی مثل مسایل مالیاتی که در دوره رکود وضع شده حل شود.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا قهاری در رابطه با بازار ساخت‌وسازها در پنج ماه پایانی سال گفت: به نظر نمی‌رسد که ماه های پایان سال تغییر خاصی در ساخت‌وساز اتفاق بیفتد.

او افزود: البته شرایط فصلی می‌تواند تاثیرات اندکی ایجاد کند، معمولاً در نیمه دوم سال فعالیت‌های ساختمانی کمتر می‌شود، ولی این رونقی که تشویق می‌کند یا کمک می‌کند حداقل تعداد جواز گرفتن بیشتر باشد یا در واقع آماده کاربری‌های شروع فصل کاری مقدماتش چیده و برای نیمه اول سال جدید آماده شود، خیلی نامحسوس است و اگر هم دیده شود خیلی کم است.

دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان در پاسخ به اینکه آیا کاهش سود تسهیلات بانکی در وضعیت ساخت‌وساز تغییری ایجاد می‌کند؟ گفت: به دلیل اینکه سازندگان تعهدات‌شان زیاد است، چون کارهای آنها از قبل مانده، به همین دلیل کاهش نرخ تسهیلات حتماً تاثیری می‌گذارد که اینها یک نفسی بکشند، ولی اینکه برای استفاده از این تسهیلات و یک سرمایه‌گذاری جدید آمادگی داشته باشند، باز هم احتیاج است که مسایلی مثل مسایل مالیاتی که در دوره رکود وضع شده حل شود.

او در ادامه بیان کرد: مجموعاً ما یک بسته تشویقی نداریم که سرمایه‌گذار یا سازنده، تشویق شود به اینکه با مجموعه این بسته حرکت کند، بنابراین جایی ممکن است که ما مثلاً دو درصد در مسایل تسهیلاتی کاهش داشته باشیم.

قهاری تصریح کرد: اما در جای دیگر این را به طریقی جبران می‌کنیم، مثل مسایل تعرفه جدید مالیاتی، این است که به نظر می‌رسد که اگر هدف دولت تشویق سازندگان به ورود عرصه ساخت وساز است، نیاز به یک برنامه‌ریزی یا استراتژی بلندمدت دارد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.