stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 141669
  • 09 تیر 1399 - 20:56
7
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان خبر داد:

بهره برداری پتروشیمی هگمتانه در سال جاری

بهره برداری پتروشیمی هگمتانه در سال جاری
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: پتروشیمی هگمتانه، هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شرف راه‌اندازی است و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، فائزه ساداتی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان که امروز در سالن جلسات فرمانداری همدان برگزار شد، با بیان این که تعداد ۳۰ پروژه مهم سرمایه گذاری در شهرستان همدان برای سال جاری در نظر گرفته شده است، به بیان ۱۰ مورد از این پروژه ها و مشکلات آن ها پرداخت.

وی در این راستا با اشاره به این که تعداد ۴ پروژه، مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: پتروشیمی هگمتانه یکی از این پروژه ها است که هم اکنون با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در شرف راه‌اندازی است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان به طرح توسعه کارخانه شیشه همدان نیز اشاره کرد و افزود: ساختمان تولید در این کارخانه تکمیل و ماشین آلات مورد نیاز وارد کشور شده است و مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.

وی در اشاره به توسعه ای شرکت غذایی سحر نیز گفت: برای پیش روی این طرح نیاز به مجوز محیط زیست است که هم اکنون پیگیر اخذ این مجوز هستند.

ساداتی با بیان این که طرح توسعه پایا بسپار آریا نیز در شرف بهره برداری است، گفت: پروژه عصر طلایی هگمتانه دارای دو فاز است که  فاز اول آن با ۲.۵ هکتاری پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و هنوز مجوز پروانه ساختمانی فاز دوم آن به مساحت ۶ هکتار از سوی شهرداری همدان برای صادر نشده است.

این مسئول با اشاره به این که طراحی و زیرسازی صنایع مبتنی بر فناوری‌های برتر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار هکتار از اراضی مربوطه تملک و شبکه آبرسانی و برق رسانی آن در حال اجرا است که در صورت حل مشکلات اعتباری تملک زمین آن به صورت کامل انجام خواهد شد.

ساداتی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: شبکه آبرسانی، برق و گاز شهرک بنکداران جورقان در فاز اول تأمین شده و زیرسازی و آسفالت این شهرک درحال انجام است و مشکل این شهرک، کمبود اعتبارات است.

وی با اشاره به طرح احداث گاوداری ۶ هزار راسی از سوی شستا نی عنوان کرد: مجوزها در این زمینه از سوی جهادکشاورزی اخذ شده که هم اکنون، مشکل تخصیص زمین و تامین آب مورد نیاز دارد.

ساداتی با بیان این که در مجتمع یاس قهاوند نیز هم اکنون انتقال اراضی و بحث چاه آب و قرارداد عملیات عمرانی گلخانه و غیره به انجام رسیده است، از مشکل زمین منابع طبیعی جهت ایجاد راه دسترسی در این مجتمع خبر داد.

وی با بیان این که مجوزها جهت پیش روی پروژه اسکای مال همدان در ۹ هزار و ۲۰۰ متر و ۱۰ طبقه صادر شده است، تصریح کرد: این زمینه سرعت عمل مجری و سرمایه گذار طرح نیاز است.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.