stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 14080
  • 22 آبان 1394 - 0:37
4

داعش مسئولیت انفجارهای جنوب بیروت را بر عهده گرفت

پایگاه‌های وابسته به داعش مسئولیت انفجارهای دیروز در جنوب بیروت را بر عهده گرفت اما هنوز نمی‌توان صحت ادعا‌های آنها را تایید کرد.

قلم | qalamna.ir :

نیویورک تایمز: غروب روز پنج‌شنبه دو انفجار مهیب جنوب بیروت را به لرزه درآورد و خسارات و تلفات جانی سنگینی بر جای گذاشت.

بر اساس اعلام صلیب سرخ لبنان این دو انفجار انتحاری تاکنون بیش از ۴۰ کشته و نزدیک به ۱۸۰ زخمی برجای گذاشته است

  این حمله در منطقه برج‌البراجنه در جنوب بیروت و نزدیک اردوگاه پناهندگان سوری رخ داد . در دو انفجار انتحاری صورت گرفته تاکنون حداقل ۴۰ تن کشته و نزدیک به ۱۸۰ نفر زخمی شده‌اند.

بنا بر این گزارش عوامل انتحاری خود را در ساعات شلوغ عصر پنج‌شنبه در منطقه‌ای در جنوب بیروت منفجر کردند که خسارات و تلفات بسیار زیادی برجای گذاشت.

ارتش لبنان از پیدا شدن جنازه یک عامل انتحاری دیگر نیز که نتوانسته کمربند انفجاری خوذ را منفجر کند خبر می‌دهد.

حملات غروب پنج‌شنبه بدتر از حملات صورت گرفته در اوت ۲۰۱۳ است که در آن دو مسجد در شهر طرابلس لبنان مورد حمله قرار گرفت و ۴۲ تن کشته و صدها تن زخمی بر جای گذاشت. اردوگاه برج‌البراجنه در سالهای اخیر محل اسکان آوارگان سوری بوده که در جنگ داخلی کشورشان به لبنان پناه آورده‌اند.

انفجارهای امروز محله‌ای شلوغ با خیابان‌های باریک را هدف قرار داد که مملو از مغازه‌ها و دکه‌های فروش میوه و سبزیجات بودند .

حملات دیروز دو روز قبل از آغاز مذاکرات وین درباره سوریه صورت گرفته است که در آن بازیگران منطقه ای و بین المللی در نظر دارند تا راه حلی برای بحران ۵ ساله سوریه بیابند.از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه بیروت و دیگر شهرهای لبنان گاه و بیگاه هدف حملات و درگیری گروه‌های سوری بوده‌اند. حزب‌الله که از قدرت‌های سیاسی تاثیر‌گذار در جامعه لبنان محسوب می‌شود از حامیان اصلی بشار اسد رییس جمهور سوریه است و در جنگ داخلی سوریه در کنار نیروهای دولتی با تروریست‌ها از جمله داعش می‌جنگد.

تمام سلام نخست وزیر لبنان با اعلام عزای عمومی خواستار کنار گذاشتن اختلافاتی شده که کشور لبنان و شهر بیروت را به بن‌بست کشانده است. سلام با انتشار بیانیه‌ای گفته است: دعا می‌کنم که تراژدی برای بیداری سیاست مداران لبنانی کافی باشد و آنها اختلافاتشان را کنار بگذارند تا از کشور دفاع کنیم.

نزدیک به دو سال است که کشور لبنان رییس جمهور نداشته و جلسات پارلمان نیز به دلیل اختلاف گروه‌های سیاسی معمولا تشکیل نمی‌شود و این کشور با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.