stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 14001
  • 21 آبان 1394 - 14:05
3

داستان شهید بهشتی داستان پرآه و سوزی است

داستان شهید بهشتی داستان پرآه و سوزی است

رئیس پژوهشکده تاریخ اسلام گفت: شهید بهشتی برای علمای تراز اول قم کلاس زبان انگلیسی برگزار کرد و علمای حوزه را درس انگلیسی آموخت.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام سید هادی خامنه‌ای در مراسم یادبود شهید فقید آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی که در انجمن آثار و مفاخر ملی ایران تشکیل شد گفت: آیت‌الله بهشتی قطعا یکی از انسان های استثنایی بود که نظیر آن در جامعه حوزوی ، دانشگاهی، سیاسی و علمی نادر است.

وی ادامه داد: ایشان به کلیه علوم و مباحث برای ترویج اسلام به ویژه برای قشر جوان تسلط کامل داشت و با رابطه‌ی بسیار نزدیک و صمیمی که با آحاد جامعه و دیدگاههای مختلف داشت تاثیر شگرفی بر فضای ابتدای انقلاب به ویژه سالهای ۵۶ و۵۷ گذاشت.

به گفته‌ی خامنه‌ای، شهید بهشتی در مدیریت انقلاب تفکر استراتژیک داشت. که با همین تفکر تدوین قانون اساسی و تشکیل حزب جمهوری اسلامی را به سرانجام رساند.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، سطح علمی شهید بهشتی را در حد آیت‌اللهی دانست و افزود:‌ با وجودی که جایگاه ایشان درحد آیت‌اللهی بود ولی در میان گروهکهای سیاسی بی پروا حضور می‌یافت و با بیانی شیوا و معلومات عمیقی که در علوم مختلف داشت صحنه را تغییر می‌داد. ایشان در جلسات تند و تیز گروهکهای انقلاب با سعه صدر حضور می‌یافت و با استدلال قوی و بیان شیوا تغییر شگرفی در فضای حاکم در آن جلسات به وجود می‌آورد.

وی گفت:‌ داستان شهید بهشتی داستان پرآه و سوزی است که طاقت بیان آنها را در خود نمی‌بینم.

خامنه‌ای متذکر شد: ایشان قابلیت‌ بسیای بالایی برای هدایت ملت داشتند و امام (ره) بی جهت در وصف ایشان نگفتند که بهشتی یک ملت بود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.