stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 13957
  • 21 آبان 1394 - 12:08
2

جان کری: جهان برای مقابله با افراطی‌گری متحد شود

وزیر امور خارجه آمریکا با محکومیت افزایش «یهودی‌ستیزی و تعصب» خواستار متحد شدن جهان در برابر خشونت افراط‌گرایان و تروریست‌ها شد.

قلم | qalamna.ir :

 آسوشیتدپرس: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در چهلمین سالروز تصویب قطعنامه سازمان ملل که «صهیونیسم» را معادل «نژادپرستی» دانسته، سخنرانی کرد.

وی قطعنامه ۱۹۷۵ را «شوم» خواند چرا که یک مجوز جهانی برای نفرت از اسرائیل ایجاد کرد و از دیپلمات‌ها و دولت‌ها خواست تا هر آنچه در توان دارند انجام دهند تا بار دیگر از سازمان ملل برای «هدف‌های مخرب» استفاده نشود.

جان کری در دیدار با سفیر اسرائیل در مراسمی به این مناسبت اظهار داشت که راه حل دو کشوری رویای دست‌ نیافتنی نیست بلکه شجاعت می‌خواهد.

کری مدعی شد: رویای صهیونیستی مبتنی بر مفهوم اسرائیلی به عنوان دموکراسی یهودی، بارقه امیدی برای تمامی کشورهاست اما این رویا تنها بر اساس تشکیل دو کشور در کنار یکدیگر در امنیت کامل محقق می‌شود. همه می‌دانیم که بعد از سال‌ها تلاش و رایزنی این رویا غیرممکن نیست و می‌توان به آن دست یافت.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که راهکار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شجاعت می‌خواهد. می‌توان بر ترس و تعصب غلبه کرد اما باید این راهکارها اکنون جدی گرفته شوند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر نیز با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد. کری در سخنان خود اشاره‌ای به درج شناسه کالا بر روی اجناس شهرک نشینان صهیونیست نکرد. رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدام اتحادیه اروپا در درج شناسه کالا روی تولیدات شهرک‌نشین‌ها، نماینده اتحادیه اروپا در اراضی اشغالی را احضار کرد. شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزارت خارجه این رژیم نماینده اتحادیه اروپا را احضار و پس از اینکه این تصمیم اتحادیه اروپا باعث خشم شدید اسرائیلی‌ها شد، وی را توبیخ کرد.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.