stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 13916
  • 21 آبان 1394 - 11:09
1

آزادی مردی که ۱۵سال یک قوی فریادکش را در قفس‌‌زندانی کرده بود

قوی فریادکش ۱۵ سال بود که در قفس ناله سر می‌داد. ضجه‌های او برای فرار از قفس بود. این حیوان ۱۵ سال اقامت اجباری در قفس را تحمل کرد تا روزی مزه رهایی از بند را حس کند.

قلم | qalamna.ir :
ایران نوشت: فریاد‌های این آفریده زیبای خداوند این روزها از سر درد بود؛ درد دوری از هوای آزاد. او دلش برای مناظر زیبا از آسمان تنگ شده بود. روحش در دوردست‌ها پرواز می‌کرد و جسمش در زندان ساختگی یک انسان اسیر بود.
 
البته این فرد ۱۵ سال قبل او را در حالی یافته بود که مجروح از اصابت تیر شکارچیان بود. این مرد از فریادکش زیبا ۱۵ سال مراقبت کرد. در این سال‌های طولانی انس با حیوان باعث شده بود نتواند براحتی از او دل بکند اما سرانجام فریاد‌های دلتنگی  او بر خواسته‌های مرد ساروی چیره شد و در حکمی جالب دادستان مرکز استان مازندران رأی به رهایی‌اش داد. به گفته مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست مازندران، این پرنده مهاجر پس از درمان در خانه مرد ساروی ماندگار شد و در این مدت همواره فریاد سر می‌داد.
 
 میلاد بهرامی افزود: مأموران حفاظت محیط زیست ساری پس از کسب حکم دادستان همراه مأموران کلانتری ۱۵ به خانه مرد مازندرانی رفتند و پرنده را از قفس آزاد کردند. وی گفت: این پرنده پیش از آنکه به تالاب میانکاله، مأمن پرندگان مهاجر برده و رها شود، توسط دامپزشک مورد معاینه قرار گرفت. قوی فریادکش که جثه‌ای بزرگ‌تر از قوی گنگ یا کوچک دارد، بیشتر با نوک زردش شناخته می‌شود.
 
این پرنده مهاجر فضای زیادی برای زندگی بویژه هنگام رشد نیاز دارد چرا که در این هنگام پاها توانایی نگه داشتن وزن بدن برای مدت زمان طولانی را ندارد. این قو بیشتر وقت خود را به شنــــا کردن می‌پردازد و از علف‌های زیر آب تغذیه می‌کند. قوها از اوایل آبان هر سال به همراه گونه‌های دیگری از پرندگان برای زمستان گذرانی به مازندران می‌آیند و تا اوایل فروردین ماه در تالاب‌های این استان زیست می‌کنند.
هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.