stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 13716
  • 20 آبان 1394 - 10:58
5

انصاری: باید فضای رسانه‌ای کشور و فضای سیاسی کشور بازتر و آزادتر شود

انصاری:  باید فضای رسانه‌ای کشور و فضای سیاسی کشور بازتر و آزادتر شود

هر امری که به آرامش و نشاط سیاسی کشور در آستانه انتخابات لطمه بزند، باید از آن حتی‌المقدور پرهیز کرد.

قلم | qalamna.ir :

حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی دولت، روز گذشته در نمایشگاه مطبوعات حضور یافت.     

قلم، او در پاسخ به سؤالات «شرق» درباره سخنان تازه رئیس‌جمهوری در نمایشگاه مطبوعات گفت که تعجب می‌کنم چرا برخی از صحبت‌های رئیس‌جمهور برافروخته شدند. روحانی در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات از بازداشت برخی از روزنامه‌نگاران و نیز برخی از رسانه‌ها انتقاد کرده بود. او گفته بود که از برخی رسانه‌ها می‌توان فهمید فردا چه کسی دستگیر می‌شود و ریختن آبروی چه کسی در دستور کار است». بعد از آن آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه متأسفانه بعضی رسانه‌ها به تشویش افکارعمومی دامن می‌زنند و براین‌اساس دستگاه قضائی موظف است درعین‌ حمایت از مطبوعات، از بروز جرائم پیشگیری کند و قابل‌قبول نیست که رسانه‌ها به‌جای ایفای نقش آگاهی‌بخشی و ارتقای سطح جامعه و ترویج اخلاقیات با گرفتن پول و برخلاف امنیت کشور برای اجانب کار کنند».

بااین‌حال انصاری گفت که طبعا دولت به مقتضای وظیفه ذاتی خود از همه آزادی‌های مشروع مردم و جامعه از جمله آزادی مطبوعات و رسانه‌ها دفاع جدی می‌کند.

 

 بازداشت‌های اخیر و نیز عدم حضور برخی از رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه استقبال مردم از نمایشگاه که بسیار خوب بوده است. رسانه‌های مردمی هم حضور فعال و چشمگیری دارند. به نظر من تحریم‌کنندگان خود را از دیدار مردم محروم کرده‌اند… .

 

 از بازداشت‌ها چه برداشتی دارید؟

من مطلع نیستم این افرادی که بازداشت شده‌‌اند اتهامشان چیست و چرا بازداشت شده‌اند. ولی علی‌القاعده در آستانه انتخابات باید فضای رسانه‌ای کشور و فضای سیاسی کشور بازتر و آزادتر شود. هر امری که به آرامش و نشاط سیاسی کشور در آستانه انتخابات لطمه بزند، باید از آن حتی‌المقدور پرهیز کرد.

 

 فکر می‌کنید که دولت بخواهد در این زمینه کاری انجام دهد یا آن را به شورای‌عالی امنیت ملی کشور واگذار کرده است؟

من از این موضوع خاص اطلاع دقیق ندارم. ولی طبعا دولت به مقتضای وظیفه ذاتی خود از همه آزادی‌های مشروع مردم و جامعه از جمله آزادی مطبوعات و رسانه‌ها دفاع جدی می‌کند. ما معتقد هستیم که رسانه‌های آزاد، مجاری تنفس جامعه بالنده و زنده هستند. همه باید کمک کنیم که این مجاری تنفس بتوانند به‌موقع و درست، اکسیژن حیات اجتماعی و سیاسی را در جامعه منتشر کنند.

 

 

 برخی از صحبت‌های آقای روحانی این‌گونه تفسیر شد که آن گلایه‌ها جای خاصی را نشانه رفته است. برداشت شما از صحبت‌های آقای روحانی چیست؟ به نظر شما آقای روحانی عصبانی بود؟

خیر. اتفاقا من صحبت‌های آقای روحانی را به طور مستقیم از شبکه خبر در دفترم گوش کردم. صحبت‌های آقای روحانی بسیار صحبت‌های جامع، دلسوزانه، حقوقی و عالمانه‌ای ‌بود. به نظر من مجموعه رهنمودها، انذارها و راهنمایی‌های ایشان به‌منزله منشور آزادی و اخلاق مطبوعاتی کشور می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. من بسیار متعجب شدم که چرا برخی از عزیزان از این نقد دلسوزانه و از این صحبت بسیار جامع و حقوقی آقای روحانی ناراحت‌شدند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.