stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
  • کد خبر : 13696
  • 20 آبان 1394 - 10:39
4

مجلس فعلی مانعی در جهت پیشرفت توسعه کشور است

مجلس فعلی مانعی در جهت پیشرفت توسعه کشور است

دبیرکل حزب ندای ایرانیان تاکید کرد که این حزب خارج از چارچوب اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس عمل نخواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

مجید فراهانی  با تاکید بر این نکته که حزب ندای ایرانیان در انتخابات آینده مجلس خارج از چارچوب اصلاح‌طلبان عمل نخواهد کرد، اظهار کرد: فضای چند جلسه‌ای که من به عنوان نماینده حزب در جلسات شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان حاضر بودم یک فضای همدلی، وحدت و انسجام بود، بیت‌الغزل همه گروه‌های اصلاح‌طلب ضرورت حرکت وحدت‌آمیز و انسجام‌بخش بین گروه‌ها و جریانات اصلاح‌طلب و اعتدال‌گراست.

وی ادامه داد: این انسجام به گونه‌ای است که هر گروهی که بخواهد حساب خود را از جمع جدا کند کاملا در انزوا قرار می‌گیرد. من کمتر انتخاباتی را سراغ دارم که اینقدرضرورت حرکت جبهه‌ای، ائتلافی و وحدت و انسجام بین همه گروه‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا وجود داشته باشد. خوشبختانه تصویب آیین‌نامه شورا و انتخاب هیات رییسه و رییس شورا نویدبخش روزهای خوبی در آینده است.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در ادامه بیان کرد: حزب ندای ایرانیان وفادار به خرد جمعی و حرکت اختلافی اصلاح‌طلبان است. ما عمیقا از بن دندان معتقدیم حرکت توسعه‌ای در کشور و پیروزی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در کشور اتفاق نخواهد افتاد جز تمکین همه جریانات با خرد جمعی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان. ما هم به عنوان حزب این مساله را پذیرفته‌ایم و اعتقاد داریم که مجلس فعلی مانعی در جهت پیشرفت توسعه کشور است.

وی همچنین یادآور شد: متاسفانه گروهی در مجلس فعلی وجود دارند که بدون اینکه برنامه برای توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته باشند صرفا به دنبال کارشکنی ، جنجال‌آفرینی و نفی به نتیجه رسیدن برنامه‌های دولت برای حل مشکلات کشورهستند و هر روز با سوال و استیضاح و جنجال‌آفرینی علیه دولت به دنبال ضربه زدن به توسعه کشور هستند و منافع جناحی خود را به منافع ملی کشور ترجیح می‌دهند.

فراهانی با بیان اینکه برای آنکه این فضا عوض شود چاره‌ای جز فرمول انتخابات ۹۲ وجود ندارد، افزود: باید همان فرمولی که اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ داشتند را بازآفرینی کنیم و حزب ندای ایرانیان هم ملتزم به حرکت رو به جلو برای توسعه کشور است. ما به دنبال تشکیل مجلسی همسو با برنامه‌های توسعه کشور، اصلاح‌طلب، خردگرا و عقلانی برای پیشبرد اهداف توسعه کشور هستیم.

وی درباره ریاست عارف در شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، گفت: من در جلسه انتخاب آقای عارف بودم و تمامی گروه‌ها و جریانات همه رای دادند. آقای عارف شخصیت قابل توجهی است و ریاستش در این شورا قابل تامل است. اول اینکه ایشان یک چهره عقلانی، خردگرا و معتدل است. دوم اینکه آقای عارف دارای سابقه روشن در جریان اصلاح‌طلبی است، سوم اینکه دارای سوابق طولانی در بالاترین سطوح اجرایی کشور است و چهارم اینکه با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی در بالاترین سطح در حال تصمیم‌سازی است بنابراین ریاست ایشان در شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان قطعا می‌تواند به اعتلای مجموعه کمک کند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که چقدر به پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده امیدوارید، عنوان کرد: بیش از پیروزی اصلاح‌طلبان هدف اصلی ما این است که کشور بتواند گام‌های بلندی به سمت توسعه بردارد. توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ما امروز در خطر جدی قرار دارد.

وی ادامه داد: بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ ما باید تا ۱۴۰۴ در رتبه‌بندی‌های منطقه‌ای در رتبه اول قرار بگیریم اما هشت سال دولت احمدی‌نژاد این مساله را عقب انداخت و رشد اقتصادی ما در این مدت یا صفر یا منفی بوده است که در مدت باقیمانده کشور باید رشد اقتصادی بالای ۱۵ درصد را تجربه کند تا به اهداف سند چشم‌انداز برسد.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان در پایان گفت: مجلس آینده نقطه عطف مهمی است که نشان می‌دهد یا ما به سمت توسعه و پیشرفت حرکت می‌کنیم یا عقب‌گرد خواهیم کرد و درجا می‌زنیم به همین دلیل هدف ما ترمیم وضعیت موجود و جهت‌گیری‌های فعلی در قوه تقنینی کشور است که امیدواریم این اتفاق بیفتد. / ایسنا

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.