stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 135664
  • 25 خرداد 1399 - 10:51
10
تذکر محمد جواد حق شناس؛

 لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری

 لزوم تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری
 رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر وفق ماده 74 برنامه سوم توسعه شهر تهران و نیز تبصره 2 مصوبه «افزايش انتصاب جوانان در تصدي پست هاي مديريتي و ارتقاي سهم و نقش آنان در مديريت شهرداري تهران»، شهرداری تهران مکلف است با اختصاص30 درصد از پست‌هاي مديريتي به زنان شاغل در شهرداري اقدام نمايد که می بایست در اسرع وقت در این خصوص اقدام شود.
قلم | qalamna.ir :

 در دویست و بیستمین جلسه شورا، محمد جواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی در ابتدای تذکر خود خواستار تسریع شهرداری در ارسال پاسخ به ابهامات موجود در موضوع پادگان ۰۶ شد.

 وی در ادامه با تاکید بر اهمیت تحقق ۳۰ درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری گفت: وفق ماده ۷۴ برنامه سوم توسعه شهر تهران، شهرداری مکلف شده است در راستای افزایش میزان حضور و ارتقاء جایگاه زنان در مدیریت شهری و افزایش سطح و کیفیت حضور اجتماعی و مشارکت فعال زنان در شهر از طریق تبعیض مثبت، توانمندسازی و فراهم ساختن زمینه‌های ارتقاء نقش زنان در مدیریت شهری با اختصاص۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی به زنان شاغل در شهرداری تا پایان برنامه اقدام نماید.

عضو شورای شهر تهران افزود: علاوه بر ماده مذکور در تبصره ۲ مصوبه «افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست های مدیریتی و ارتقای سهم و نقش آنان در مدیریت شهرداری تهران» که در ۲۴ شهریور سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید، صراحتا بیان شده است که حداقل ۳۰ درصد از پست های مربوط به جوانان در هر یک از سطوح چهارگانه در اختیار زنان جوان قرار خواهد گرفت.

حق شناس ضمن تاکید بر اهمیت تحقق این هدف گذاری در زمان تعیین شده ادامه داد: انتظار می رود گزارش حسن اجرای بندهای قانونی مذکور، به شورای اسلامی شهر تهران ارائه گردد. در همین راستا از شهردار محترم تهران خواسته می شود، نسبت به ارسال گزارش تفصیلی از آخرین اقدامات اجرای مصوبات مذکور در بازه زمانی ۱ سال گذشته، و ارائه جدول زمانبندی جهت دستیابی به سهم ۳۰ درصدی زنان در ساختار مدیریت شهری، در اسرع وقت اقدام نماید.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.