stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 13480
  • 19 آبان 1394 - 17:42
3

دونالد توسک: آینده اروپا به رویکرد آلمان در قبال پناهجویان بستگی دارد

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا گفت: آینده اروپا تا حد زیادی به رویکرد آلمان در قبال بحران پناهجویان بستگی دارد و سایر کشورها باید اتحاد بیشتری برای مقابله با این چالش تاریخی نشان دهند.

قلم | qalamna.ir :

خبرگزاری رویترز، توسک دیروز (دوشنبه) در بیست و ششمین سالگرد فروپاشی دیوار برلین، آلمان و شخص «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را نمونه ای از بهترین ارزش های اروپا توصیف کرد و افزود: آنهایی که باور دارند آلمان کشوری بسیار باز، تحمل پذیر و آزاد است، فراموش کرده اند وظیفه خود را در قبال تاریخ غم انگیز ما انجام دهند.

وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی باید همبستگی خود را با آلمان در دوران آزمون دشوار کنونی نشان دهند. آلمان از سوی دیگر باید این موضوع را درک کند که این کشور در مقابل نه تنها «پیام اخلاقی اش»، بلکه همه جامعه سیاسی اروپا مسئول است.

توسک از آلمان خواست با کمک به حفظ و حراست از مرزهای خارجی اروپا، رهبری قوی خود را نشان دهد.

وی خواستار اصلاح سیاست مهاجرت اروپا شد و هشدار داد که منطقه شنگن که مسافرت بدون روادید را امکان پذیر می کند، در صورت تقویت نشدن مرزهای خارجی اروپا به خطر خواهد افتاد.

رئیس شورای اروپا افزود: در مقابله با هجوم بی سابقه مهاجران به اروپا، باید به زبان ساده بگوییم که اروپا نمی تواند پذیرای همه کسانی باشد که می خواهند به قاره ما بیایند. از آنجایی که آلمان کشور مرزی و ورودی در اروپا نیست، مسئولیت در مرحله نخست بر عهده سایر کشورهاست اما همه چشم ها به آلمان دوخته شده و نظاره گر پیام هایی هستند که از برلین ارسال می شود.

آلمان به دلیل ورود بی سابقه مهاجران و پناهجویان بیشترین فشار را در بحران مهاجرت تحمل کرده است. مرکل به دلیل سیاست درهای بازش مورد انتقاد طرفداران سیاست ضد مهاجرت قرار گرفته است.

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با سران آفریقا درباره نحوه کنترل سیل مهاجران گفت و گو خواهند کرد. توسک نشست غیررسمی با سران اتحادیه اروپا درباره بحران مهاجرت در روز پنج شنبه را خواستار شده است.

کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرده است از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۷۰۰ هزار آواره از طریق مدیترانه وارد اروپا شده اند و از این تعداد سه هزار و ۲۱۰ نفر در دریا جان باخته و یا ناپدید شده اند.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.