stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 13470
  • 19 آبان 1394 - 17:33
3

عارف: تلاش‌داریم به لیست مشترک با حامیان دولت برسیم

عارف:  تلاش‌داریم به لیست مشترک با حامیان دولت برسیم

محمدرضا عارف در نشست خبری بیست‌ویکمین نمایشگاه مطبوعات ضمن تشکر از مسئولان برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: امیدوارم در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال همدلی و همزبانی دولت و مردم نام‌گذاری شده، رسانه‌ها بتوانند در این راستا تلاش کنند.

قلم | qalamna.ir :

محمدرضا عارف گفت: ما در اسفندماه امسال انتخابات بسیار مهمی در پیش داریم و مهمترین مسئله راهبری کشور تشویق مردم به مشارکت حداکثری است. البته حمایت رسانه‌ها به جریان‌هایی که به آن وابسته‌اند امری طبیعی است اما بی‌شک مهمتر از آن مسئله مشارکت مردم در انتخابات است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارائه لیست مشترک ازسوی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل گفت: در شرایط کنونی بحث سرلیستی موضوعی نامربوط است و در شرایط فعلی مهمترین مسئله در میان جریانات سیاسی انسجام‌بخشی میان نیروهای خودی است و ما هم در جبهه اصلاحات بر همین اساس حرکت می‌کنیم و امیدوارم نه تنها جبهه اصلاحات بلکه رقبای ما نیز به این هماهنگی دست بیابند.

عارف در ادامه توضیح داد: موضوع ائتلاف نسبی بین دو جریان اصیل کشور بدان معناست که مثلا ۱۰ درصد از لیست‌ها مشترک باشند و در مجلس تعدادی مرتبط با دو جریان عمل کنند و کار را پیش ببرند. ما آمادگی‌مان را اعلام کردیم و هم‌اکنون نیز آمادیم نظراتمان را در مورد مشترکات در مورد دو لیست ارائه کنیم.

وی در مورد موضوع ارائه گزارش‌هایی خارج از مراکز چهارگانه برای تایید صلاحیت‌ها گفت: قانون مرجع ارائه اطلاعات را برای بررسی صلاحیت‌ها مشخص کرده که با استناد به آن باید صلاحیت‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد که ان‌شاءالله براساس قانون عمل شود.

عارف در مورد احتمال ائتلاف اصلاح‌طلبان با حامیان دولت، گفت:‌ تعامل خوبی با دولت داریم و جلسات برگزار می‌شود و امیدواریم به نتیجه برسد. تلاش‌مان این است که به لیست مشترک با حامیان دولت برسیم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد میزان اختصاص لیست احتمالی اصلاح‌طلبان به جوانان اصلاح‌طلب، تصریح کرد: شورای عالی سیاستگذاری به سیاستگذاری و تعیین معیارها و راهبردها برای برگزاری انتخاباتی بهتر می‌پردازد که امیدوارم هرچه سریعتر این شورا معیارها را اعلام کند.

عارف ادامه داد: البته تصمیم نهایی را حوزه‌های انتخابیه می‌گیرند که با سازوکاری مبتنی بر نظرسنجی و تفاهم یا هر مکانیزمی تصمیم‌گیری می‌کنند. این تصمیمات به شورای عالی استان‌ها ارائه می‌شود تا در نهایت تلاش برای رفع اختلافات و ارائه لیست واحد شود.

وی در خصوص میزان سهم جوانان و زنان در لیست اصلاح‌طلبان گفت: اینکه چه سهمی را جوانان و زنان در لیست داشته باشند را به حوزه‌های انتخابیه و استان‌ها سپرده‌ایم تا ان‌شاءالله آنها در این چارچوب گام بردارند.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسشی درخصوص علت حضور نیافتن حزب اعتدال و توسعه در جلسه این شورا علی‌رغم دعوت قبلی،‌ یادآورشد: بنده این موضوع که حزب عدالت و توسعه در جلسه شورا دعوت شده و حضور نیافته را از شما شنیدم. جبهه اصلاحات ارتباط نزدیکی با حزب اعتدال و توسعه دارد که امیدواریم این حزب در جلسات شورای سیاستگذاری بخصوص در استان‌ها شرکت کند چون تصمیم‌گیری نهایی در استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: از ابتدا این موضوع وجود داشته که جبهه اصلاحات با هواداران دولت به توافق برسد و یک لیست بدهند. ما این را دنبال می‌کنیم و خوش‌بین هستیم به نتیجه برسیم.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به پرسشی در مورد بازداشت‌های اخیر خبرنگاران و به دنبال آن صحبت‌های رییس‌جمهور و وجود این شائبه در خصوص احتمال سوءبرداشت از واژه نفوذ، تصریح کرد: رییس‌جمهور به عنوان رییس قوه مجریه و هماهنگ‌کننده قوا با توجه به اولویت‌های مدنظر موضع‌گیری و سخنرانی می‌کند و قطعا دغدغه رییس‌جمهور دغدغه خیلی از دوستان بخصوص در موضوع رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: رسانه‌ها کاری سخت را انجام می‌دهند که طبیعتا در کار سخت احتمال خطا وجود دارد بنابراین باید با تذکر پیشگیری و خطا جبران شود که این نیاز به برخورد تند ندارد.

عارف همچنین در مورد احتمال سوءبرداشت از واژه نفوذ، گفت: از ابتدای انقلاب کشور با مخاطراتی همچون تهاجم فرهنگی مواجه بودیم حال اینکه انقلاب ما گفتمان جدیدی را تعریف کرد، دشمنان ما می‌خواهند جلوی ما را بگیرند و برای این کار بهترین کار نفوذ و تخریب از درون است که خوشبختانه دشمن در ۳۰ سال گذشته موفق نشده و امیدواریم در آینده موفق نشود البته رمز جلوگیری از نفوذ، وحدت، اجماع و همدلی است.

رییس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد:‌ اگر خدای نکرده به همدلی و اجماع خدشه وارد شود و رخنه‌ای باز شود شانس نفوذ بیشتر می‌شود اما نباید در سال همدلی و همزبانی جریانات مختلف کشور با نگاهی از واژه نفوذ برای تسویه حساب و برخورد جناحی استفاده کنند.

عارف در پاسخ به پرسشی در مورد برجام، تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره شعار تعامل و توسعه روابط در چارچوب منافع ملی با رعایت اصول قانون اساسی و ارزش‌ها را داده است و به جز رژیم جعلی اسرائیل نگفته‌ایم که با کشوری قطع ارتباط می‌کنیم. در مورد آمریکا اگر با شرایط متوازن بخواهد همکاری کند قطعا قابل بررسی و پیگیری است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تحریم برخی رسانه‌ها از حضور در نمایشگاه مطبوعات، ادامه داد: تحریم کار خوبی نیست بخصوص سال ۹۴ که سال همدلی و همزبانی است. این خبرگزاری‌ها و نشریات می‌توانستند از فرصت نمایشگاه استفاده کرده و حرف‌هایشان را بزنند کما اینکه اکنون نیز در رسانه‌هایشان حرف‌ها و نقدهایشان را می‌زنند و حق‌شان است.

عارف در پایان گفت: اگر از من می‌پرسیدند حتما به آنها توصیه می‌کردم که در نمایشگاه حضور پیدا کنند. خود اینها در مواردی که رقیب بحثی از تحریم را مطرح می‌کند چه واژه‌هایی را در مورد آن افراد مطرح می‌کنند و تخریب و تخطئه می‌نمایند. بهتر بود که آنها این کار را نمی‌کردند ولی در نهایت حق طبیعی آنها برای شرکت یا عدم شرکت بود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.