stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 132328
  • 15 خرداد 1399 - 16:56
4

آمادگی چین برای همکاری با آلمان و اتحادیه اروپا در برابر چالش‌های جهانی

آمادگی چین برای همکاری با آلمان و اتحادیه اروپا در برابر چالش‌های جهانی

رئیس‌جمهوری چین امروز، پنج‌شنبه بر آمادگی کشورش برای همکاری با آلمان و اتحادیه اروپا جهت تقویت روابط استراتژیک، پایبندی به چند جانبه گرایی و رویارویی با چالش‌های جهانی و تلاش مشترک برای اعتماد بیشتر تاکید کرد. یکی از مقامات دولت برلین نیز اعلام کرد، اتحادیه اروپا و چین توافق کردند تا نشست مهم و کلیدی را که برای ماه سپتامبر برنامه‌ریزی شده بود به خاطر پاندمی ویروس کرونا به تعویق اندازند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز در تماس تلفنی با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تاکید کرد، چین از موضع واقع‌گرایانه و عقلانی آلمان تقدیر می‌کند و برای آن احترام قائل است، چین آماده است با آلمان برای حمایت از سازمان بهداشت جهانی و تقویت همکاری جهانی از طریق سازمان ملل و گروه ۲۰ و کمک به کشورهای آفریقایی در مقابله با بیماری‌ها و مشارکت در امنیت بهداشت جهانی همکاری کند.

شی تاکید کرد، باید درباره مهار بیماری و ادامه توسعه اقتصادی و اجتماعی هماهنگی وجود داشته باشد و رویکرد کلی اقتصاد چین به سمت پیشرفت بلند مدت است و کشورش به سیاست فضای باز و گسترش دایره همکاری با بقیه کشورها و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آلمانی در چین پایبند است.

از سوی دیگر، اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت فدرال آلمان در بیانیه‌ای گفت: آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا برقرار کرد.

در این بیانیه آمده است: آنها موافق بودند که به خاطر وضعیت کلی پاندمی کرونا این نشست نمی‌تواند در زمان برنامه‌ریزی شده برگزار شود و به تعویق خواهد افتاد.

زایبرت هیچ اطلاعاتی درباره زمان برگزاری این نشست ارائه نکرد.

مرکل قصد داشت در تاریخ ۱۴ سپتامبر میزبان رهبران اتحادیه اروپا و رئیس جمهوری چین در شهر لایپزیگ باشد تا روابط سیاسی و اقتصادی میان این بلوک و پکن را ارتقا دهند.

آلمان ماه آینده ریاست دوره‌ای شش ماهه اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد.

تاکنون بیش از ۶.۴ میلیون تن از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۸۱ هزار تن نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.