stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
  • کد خبر : 13168
  • 18 آبان 1394 - 9:48
0

ایران میزبان کنوانسیون ۲۰۱۷ گردشگری شده

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور گفت: ایران از سوی کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری به عنوان میزبان کنوانسیون جهانی سال ۲۰۱۷ گردشگری انتخاب شده است.

قلم | qalamna.ir :

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور گفت: ایران از سوی کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری به عنوان میزبان کنوانسیون جهانی سال ۲۰۱۷ گردشگری انتخاب شده است.

آرش میرآقایی شامگاه یکشنبه در نشست با راهنمایان گردشگری پیرامون کنوانسیون ۲۰۱۷ در میهنستان راهب کاشان اظهار کرد: کنوانسیون بین المللی راهنمایان گردشگری ششم بهمن سال گذشته به مدت چهار روز در شهر پراگ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا با حضور ۳۵۰ راهنما از ۴۱ کشور دنیا برپا شد.

وی در ادامه افزود: گروه ۹ نفره از راهنمایان گردشگری ایران در این نشست حضور داشتند و در پایان ایران موفق به کسب میزبانی این کنوانسیون جهانی در سال ۲۰۱۷ در برابر رقبایی چون دانمارک و سنگاپور شد.

میرآقایی همچنین گفت: گردشگری صنعتی است که صلح و مهمان نوازی را طلب می کند.

وی با اشاره به رکاب زنی تیم دوچرخه سواری «خزر تا خلیج فارس» موسوم به تور نوشهر تا بوشهر با هدف معرفی کنوانسیون ۲۰۱۷ گفت: در این طرح ۱۳ نفر از راهنمایان گردشگری کشور مسافتی بیش از یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر در مسیر گردشگری شهرهای نوشهر، تهران، کاشان، اصفهان، شیراز و بوشهر را با دوچرخه رکاب می زنند.

میرآقایی راهنمایان گردشگری را بزرگترین ثروت در عرصه گردشگری دانست و تصریح کرد: میزبانی این کنوانسیون بهانه ای برای ایجاد، تهیه و تجهیز زیرساخت های گردشگری کشور، فراهم آوری امنیت لازم برای گردشگران و شناسایی استعدادهای گردشگری است.

وی گفت: این کنوانسیون همچنین فرصتی برای تحول در مردم است تا به یاد بیاورند در کشور دچار بحران خشکسالی ما صنعت، کشاورزی و دیگر عرصه ها امیدی به رونق ندارد و فقط گردشگری است که می تواند راه نجات کشور باشد.

میرآقایی تاکید کرد: افرادی که به واسطه این کنوانسیون به ایران خواهند آمد، بواسطه هوش و ذکاوت و نکته سنجی و ریزبینی مبلغان خوبی برای جذب گردشگر و توریست برای ایران خواهند بود.

وی اظهار داشت: گردشگری یک مهمانی جهانی است که در سال ۲۰۱۷ ایران میزبانش خواهد بود.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.