stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 131412
  • 13 خرداد 1399 - 2:25
7
در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی پیک مجدد کرونا بوجود می آید

احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد/ بازگشایی مشاغل به معنای اتمام کرونا نیست

احتمال پیک مجدد کرونا وجود دارد/ بازگشایی مشاغل به معنای اتمام کرونا نیست
رییس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش با تاکید بر اینکه بازگشایی مشاغل به معنای اتمام کرونا و کاهش خطر شیوع بیماری نیست، گفت: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و رها کردن پروتکل‌ها از سوی مردم و اصناف، احتمال پیک مجدد بیماری وجود دارد.
قلم | qalamna.ir :

 دکتر رضا جلیلی خشنود  با بیان اینکه بیمارستان شهدای تجریش از ابتدای اسفند به عنوان یکی از مراکز اصلی، درگیر بیماران کرونایی بود، ‌گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای تجریش بستری و بیش از ۱۰ هزار بیمار به صورت سرپایی درمان شدند و بیش از ۹۰ درصد بهبودی در بیماران بستری داشتیم.

وی با تقدیر از تلاش و زحمات کادر درمان بیمارستان شهدای تجریش طی مدت مقابله با بیماری کرونا، گفت: طی این مدت حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای کادر درمان آلوده شدند که اگرچه حال برخی از آنان وخیم بود ولی خوشبختانه در بین کادر درمان فوتی نداشتیم.

خشنود همچنین با اشاره به وضعیت بازگشایی اکثر مشاغل در کشور و با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و اصناف، ‌ اظهار کرد: با نگاهی اجمالی و گذرا به تمام کشورها می‌بینیم که اکثر مناطق و کشورها برای کمک به رفع بحران‌های اقتصادی به سمت بازگشایی‌های تدریجی مشاغل حرکت کرده‌اند و در این میان کشور ما نیز مستثنی نیست.

این عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه بازگشایی مشاغل به معنای نابودی و اتمام کروناویروس نیست، اظهار کرد: برخی تصور می‌کنند که پیش رفتن به سمت گرمی هوا در کنار بازگشایی مشاغل به این معناست که به سمت نابودی ویروس کرونا حرکت می‌کنیم، در حالیکه این یک باور غلط است و ویروس همچنان در جوامع وجود دارد و هر آن ممکن است به دلیل بی‌احتیاطی و رها کردن اصول بهداشتی مجددا شعله ور شده و دوباره پیک بزند.

خشنود با تاکید بر اینکه مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش و محکم‌تر رعایت کنند، گفت: متاسفانه در سطح جامعه مشاهده می‌شود که به خاطر روزمرگی یا خستگی ناشی از ماه‌ها رعایت کردن‌ها اصول بهداشتی، این اصول در برخی مناطق و مشاغل رها شده و مسایل بهداشتی ساده‌ای مثل شستن دست و استفاده از ماسک و دستکش رعایت نمی‌شود و یا حتی افراد به عادات قدیم همچون دست دادن و روبوسی رو آورده‌اند که بسیار خطرناک بوده و منجر به شیوع مجدد بیماری می‌شود.

این پزشک متخصص ضمن درخواست از مردم برای رعایت کامل اصول و پروتکل‌های بهداشتی، ‌ گفت: مردم باید برای حفظ جان و سلامتی خود و خانواده و همچنین احترام به کادر درمانی که طی ۳ ماه گذشته در سخت‌ترین شرایط از جان خود برای ارایه خدمات درمانی به بیماران گذشتند، همچنان پروتکل‌ها را دقیق‌تر و جدی‌تر از قبل رعایت کنند تا هم خود و خانواده‌هایشان و هم کادر درمان از این آسیب‌ها مصون بمانند.

وی با بیان اینکه تقریبا تمامی مشاغل غیر از قهوه‌خانه‌ها و تالارهای پذیرایی باز شده‌اند، گفت: در تمامی مشاغل به خصوص مشاغل پرخطر مانند آرایشگاها، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها و غیره باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌ گذاری‌های اجتماعی رعایت شود.

خشنود در رابطه با سختی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بخصوص اصل فاصله‌گذاری در وسایل حمل و نقل عمومی، ‌گفت: با توجه به بازگشایی‌های گسترده، بسیاری از مردم مجبورند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، ولی توصیه ما این است که افراد تنها بر حسب ضرورت و با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و استفاده از ماسک از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو و بی آر تی استفاده کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.