stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 131314
  • 12 خرداد 1399 - 16:36
2

چین خواستار حمایت کشورها از سازمان بهداشت جهانی شد

چین خواستار حمایت کشورها از سازمان بهداشت جهانی شد

وزارت خارجه چین امروز از ملت‌ها خواست حمایت مالی و سیاسی خود از سازمان جهانی بهداشت را به دنبال قطع ارتباط آمریکا با این سازمان، بیشتر کنند.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از رویترز، در روزهای گذشته رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را قطع کرده و هزینه‌های واصله به این سازمان را به سمت دیگر نیازهای سلامت جهانی هدایت می‌کند.

ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در همین رابطه گفت: آمریکا به ترک کردن معتاد است، چنان که قطع ارتباط این کشور با سازمان جهانی بهداشت نیز پیروی از سیاست قدرت و یک‌جانبه‌گرایی است.

آمریکا بزرگ‌ترین حامی مالی سازمان جهانی بهداشت بود و این آژانس ملل متحد را با پرداخت مبلغ سالانه بین ۲۱۲ تا ۵۱۳ میلیون دلار حمایت می‌کرد. بر اساس اظهارات مقامات دولتی، آمریکا سال گذشته ۴۵۳ میلیون دلار به این آژانس اعطا کرد.

دونالد ترامپ در میانه آوریل اعلام کرد که دولت او از پرداخت بودجه به سازمان جهانی بهداشت، تا زمانی که تحقیقاتی درباره مدیریت بیماری کووید ۱۹ در ووهان چین از سوی این سازمان انجام نشود، خودداری می‌کند. این در حالی است که بعداً مشخص شد آمریکا پیش از تصمیم ترامپ نیز پرداخت به سازمان جهانی بهداشت را متوقف کرده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.