stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 131278
  • 12 خرداد 1399 - 14:32
4

خیز آلمان برای میانجیگری میان آمریکا و چین

خیز آلمان برای میانجیگری میان آمریکا و چین

وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد، کشورش نمی‌خواهد تنش های تجاری میان آمریکا و چین به سطح آشتی ناپذیری میان دو کشور برسد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آلمان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در حالی این صحبت را مطرح کرده که کشورش ماه آینده میلادی عهده‌دار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا می‌شود.

وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتش گفت، برلین خواستار کمک به حل تنش میان آمریکا و چین به هنگام رسیدن به ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا برای نیمه دوم سال جاری میلادی است.

او در مصاحبه با گروه رسانه‌ای فانکه که شبکه‌ای از نشریات آلمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد، تصریح کرد: جهان نمی‌تواند بین دو حوزه از منافع تقسیم شود.

هایکو ماس در این مصاحبه خود تاکید کرد: به ویژه ما اروپایی ها نمی توانیم از منافع متعارض میان چین و آمریکا و رسیدن آنها به سطح آشتی ناپذیری نفعی داشته باشیم.

این در حالی است که آمریکا و چین در تمام طول دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با یکدیگر اختلاف داشته‌اند. رئیس‌جمهور آمریکا علاوه بر دست زدن به جنگ تجاری علیه چین، این کشور را مقصر شیوع کرونا ویروس در جهان دانسته است. چند روز پیش دولت دونالد ترامپ از لغو وضعیت مالی و تجاری ویژه‌ای که کشورش برای هنگ‌کنگ قائل بوده خبر داد.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد، کشورش در زمان تصدی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا در تاریخ اول ژوئیه با چالش هایی روبرو خواهد شد.

او ادامه داد: نشست میان چین و اتحادیه اروپا که برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده مطابق برنامه برگزار خواهد شد. عناوین مهم زیادی وجود دارند که لازم است ما در خصوص آنها با چین بحث داشته باشیم. اتحادیه اروپا به دنبال گرفتن تعهد از پکن در قبال اهداف بلندپروازانه مربوط به حوزه آب و هوا و همچنین رقابت جهانی عادلانه است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.