stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
  • کد خبر : 131000
  • 12 خرداد 1399 - 0:32
5
امشب رقم خورد؛

برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان

برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان
نخستین مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان در سال جاری امشب برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان، دوشنبه ۱۲ خردادماه در نخستین مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان در سال جاری بیان کرد: با توجه به این که ماهیت جمعیت هلال احمر در راستای آمادگی برای امداد و نجات است و شروع فصل تابستان یکسری مخاطرات خاص را در پی دارد؛ بدین سان، با توجه به برنامه ای که جمعیت هلال احمر شهرستان همدان داشت، برنامه ای را در این لحظه اجرایی کردیم مبنی بر این که بتوانیم توان ورودی نیروهای امدادی شهرستان های شمالی استان همدان را ارزیابی کنیم.

علیمردان طالبی در تشریح این موضوع مطرح کرد: یک مانور لحظه صفر با سناریو ریزش کوه و لغزش لایه ها بر روی عشایر منطقه ای از شهر همدان در نظر گرفتیم؛ بر این اساس، این موضوع به نیروهای هلال احمر شهرستان های شمالی استان همدان و هم چنین شهرستان اسدآباد اعلام و لحظه صفر از ساعت ۲۱:۳۰ شروع شد.

وی با بیان این که در خلال این مانور، نیروهای امدادی از نظر زمانی، تجهیزات، توان و تخصص نیروی امدادی و از نظر نرم افزاری و هم چنین از نظر میزان آشنایی آن ها با منطقه مورد ارزیابی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: این مانور، اولین مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان در سال جاری است و می تواند موجب شود تا نقاط ضعف و قوت مان را بشناسیم، نقاط قوتمان را تقویت و نقاط ضعفمان را به حداقل برسانیم.

طالبی با تاکید بر این که آمادگی نیروهای امدادی در برخی از شهرستان های همدان خوب و برخی نیازمند تقویت بودند و البته برخی از نیروهای امدادی تا ساعت ۲۳ هنوز به محل نرسیده اند، عنوان کرد: نتیجه ارزیابی ها به جمعیت هلال احمر استان همدان و شهرستان های همدان اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که استان همدان، معین منطقه ۱۹ تهران است، تصریح کرد: سناریوها برای تمامی دستگاه های مربوطه در این زمینه طراحی شده تا بتوانیم در صورت بروز هرگونه مسئله ای در تهران، ورود مناسبی داشته باشیم بر این اساس می بایستی مانوری نیز در این زمینه در منطقه ۱۹ تهران داشته باشیم تا نه تنها توان  تجهیزات نیروهای امدادی مان بسنجیم بلکه بتوانیم با نیروهای متخصص، سرعت و تجهیزات بیشتری وارد کار شویم.

در این راستا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز با اشاره به برگزاری اولین مانور لحظه صفر مدیریت بحران در استان همدان در سال جاری در راستای توانمندسازی نیروهای امدادی، مطرح کرد: یکی از اقدامات مرحله آمادگی از مراحل مدیریت بحران انجام مانورها است؛ برای آمادگی بیشتر نیروها بدین ترتیب بدون اطلاع شعب و پرسنل های هلا احمر اقدام به فراخوان آن ها جهت حوادث فرضی می نماییم.

علی سنجربیگی با بیان این موضوع ادامه داد: این اقدامات در راستای آمادگی هر چه بیشتر نیروهای امدادی است که امشب نیز در ساعت ۲۱:۳۰ شعب شمال استان مان را برای حادثه ای فرضی در شهر همدان فراخواندیم تا نیروهایمان برای حوادث احتمالی آینده از آمادگی مناسبی برخوردار شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان، حمید عرفی یگانه نیز در ادامه با بیان این که حدود ۸۰ نیروی امدادی در این مانور شرکت کرده است، گفت: این نیروها بر اساس سناریوی ریزش کوه بایستی با تجهیزات مناسب  هم چنین  با آمادگی کامل وارد کار شوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.