stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024
  • کد خبر : 130807
  • 11 خرداد 1399 - 12:29
5
محسن هاشمی:

مجلس و شورای شهر در صورت تعامل می توانند در تحقق مطالبات عمومی نقش مهمی ایفا نمایند/ احضار آقای حق شناس به دادسرای رسانه جای گلایه دارد

مجلس و شورای شهر در صورت تعامل می توانند در تحقق مطالبات عمومی نقش مهمی ایفا نمایند/ احضار آقای حق شناس به دادسرای رسانه جای گلایه دارد
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، دو رکن مردم نهاد نظام جمهوری اسلامی هستند که در صورت تعامل وهمکاری سازنده می توانند در تحقق مطالبات عمومی و تامین رضایت شهروندان، نقش مهمی را ایفا نمایند./ آقای حق شناس بر اساس وظایف نمایندگی شان مطالبه ای از ستاد ملی کرونا داشتند و متاسفانه به دادسرای رسانه احضار شدند و امیدواریم این مشکل به زودی پایان یابد.
قلم | qalamna.ir :

رییس شورای اسلامی شهر تهران ضمن آرزوی توفیق برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: برخورداری از تجربه مدیریت شهر تهران در ریاست مجلس یازدهم، فرصت مناسبی است که معضلات شهر، بویژه در حوزه های مرتبط با تامین بودجه برای توسعه سیستم حمل ونقل عمومی، تامین درآمد پایدار برای شهرداری ها از محل عوارض ارزش افزوده، و تصویب قوانین مربوط به واگذاری وظایف قانونی مدیریت شهری که با گذشت بیش از بیست سال از تاسیس شوراها، همچنان دوسوم آن تفویض نگردیده است، از جمله اقداماتی است که می تواند به عنوان یک دستاورد ماندگار برای مدیریت شهری در کارنامه مجلس یازدهم ثبت گردد.

 محسن هاشمی در آغاز دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آغاز فعالیت مجلس یازدهم، گفت: آغاز فعالیت مجلس یازدهم را گرامی می داریم و برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دوره، بویژه نمایندگان تهران آرزوی موفقیت داریم.
 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، دو رکن مردم نهاد نظام جمهوری اسلامی هستند که در صورت تعامل وهمکاری سازنده می توانند در تحقق مطالبات عمومی و تامین رضایت شهروندان، نقش مهمی را ایفا نمایند.
 
هاشمی افزود: برخورداری از تجربه مدیریت شهر تهران در ریاست مجلس یازدهم، فرصت مناسبی است که معضلات شهر، بویژه در حوزه های مرتبط با تامین بودجه برای توسعه سیستم  حمل ونقل عمومی، تامین درآمد پایدار برای شهرداری ها از محل عوارض ارزش افزوده، و تصویب قوانین مربوط به واگذاری وظایف قانونی مدیریت شهری که با گذشت بیش از بیست سال از تاسیس شوراها، همچنان دوسوم آن تفویض نگردیده است، از جمله اقداماتی است که می تواند به عنوان یک دستاورد ماندگار برای مدیریت شهری در کارنامه مجلس یازدهم ثبت گردد.
 
رییس شورای شهر تهران گفت: اگر اعتقاد و بنا بر خدمت به مردم وحل مشکلات جامعه در این شرایط سخت باشد، تفاوت وتکثر در سلایق و دیدگاه های سیاسی یا حزبی، نباید مانع تعامل وهمگرایی در جهت حل مشکلات مردم گردد. و امیداوریم این همکاری موثر ومستمر در سال پایانی شورای پنجم و سال نخست مجلس یازدهم، الگوی اصالت ومحوریت برای خدمت به مردم را برجا بگذارد.
 
هاشمی اظهار داشت: موضوع دیگر بازگشت فعالیت های اداری واجرایی کشور از این هفته با تصمیم ستاد ملی مبارزه با کروناست، که با توجه به اینکه زمان کشف واکسن و پایان پاندمی* روشن نیست، اکثر کشورهای درگیر با این معضل از جمله کشورمان، تصمیم به فعال کردن دوباره بخش های اجرایی دارند.
 
وی افزود: در حوزه مدیریت شهری نیز طبیعتا این انتظار وجود دارد که با حفظ پروتکل های بهداشتی و ایمنی، فعالیت های اجرایی به صورت عادی پیگیری شود. و در سال پایانی مسئولیت مدیریت شهری، شاهد رونق در فعالیت های عمرانی وتوسعه ای شهر باشیم. بخصوص در حوزه توسعه سیستم حمل ونقل عمومی که در طول سه سال گذشته دچار رکود شده است، انتظار تحرک بیشتری از شهرداری وجود دارد.
 
محسن هاشمی در انتهای سخنان خود با ابراز گلایه از احضار محمد جواد حق شناس به دادسرای رسانه گفت: آقای حق شناس بر اساس وظایف نمایندگی شان مطالبه ای از ستاد ملی کرونا داشتند و متاسفانه به دادسرای رسانه احضار شدند و امیدواریم این مشکل به زودی پایان یابد.
 
هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.