stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 12812
  • 16 آبان 1394 - 11:23
3

آذر منصوری: زنان باید در مقدرات اصلی کشور مداخله داشته باشند

آذر منصوری: زنان باید در مقدرات اصلی کشور مداخله داشته باشند

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب گفت: حضور نمایندگان زن در مجلس نه تنها در جهت پیگیری مطالبات زنان نبوده، بلکه بعضا برخی طرح‌ها در تقابل با چیزی بود که در بطن جامعه می‌گذرد.

قلم | qalamna.ir :

آذر منصوری در خصوص عملکرد زنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارزیابی فعالیت نمایندگان زن تابعی از آرایش کلی حاکم در مجلس بوده است و با توجه به غیبت یک جبهه سیاسی در انتخابات، طیف حاضر در مجلس نماینده یک تفکر هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: در خصوص مطالبه زنان نوع عملکرد نمایندگان در مجلس نه تنها در جهت پیگیری مطالبات زنان نبود بلکه بعضا طرح‌هایی در تقابل با چیزی که در بطن جامعه می‌گذشت ارایه می‌شد و رویکرد نمایندگان زن در مجلس در امتداد چیزی نیست که در بطن جامعه ایرانی می‌گذرد.

منصوری در ادامه تعداد کم نمایندگان زن در مجلس نهم را توجیه خوبی برای فعالیت کم رنگ و گاها بی‌تاثیر آنها ندانست و گفت: البته این واضح است که تعداد زنان باید در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند و این موضوع بر میزان اثر گذاری آنها تاثیرگذار خواهد بود، اما این به آن معنا نیست که تعداد کم زنان در مجلس نمی‌توانند اثرگذاری مورد انتظار را داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: تعداد زنان مجلس ششم از نهم بیشتر نبود اما طرح‌هایی که در آن زمان مطرح شد اساسا قابل مقایسه با عملکرد زنان در این دوره از مجلس شورای اسلامی نیست، تعداد افراد می‌تواند اثرگذار باشد اما کیفیت کاری نمایندگان و میزان توانمندی آنان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه در خصوص مشارکت سیاسی زنان در کشور با بیان اینکه سطح مشارکت آنان در ایران در دهه اخیر کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: به طور کلی سطح مشارکت زنان در دنیا هنوز به سطح برابر با مردان نرسیده و این میزان حتی در جامعه توسعه یافته از ۴۰ درصد تجاوز نکرده است.

منصوری افزود: درصد مشارکت زنان در جامعه ما از ۴ درصد افزایش پیدا نکرده و این درحالی است که هیچ منعی برای حضور زنان در عرصه سیاسی وجود ندارد، ساختار حقوقی ما هیچ محدودیتی در این زمینه قائل نشده اما اشکالاتی وجود دارد که باعث شده با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان سطح مشارکت زنان تغییر نکند.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: جامعه ما هنوز از ظرفیت‌های مناسب برای مشارکت خود به خودی زنان در عرصه سیاست برخوردار نیست و این موضوع بیشتر به پیشینه تاریخی در مورد حضور زنان ایران در قدرت و باورهای جامعه بر می‌گردد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: مشارکت سیاسی زنان در جامعه اتفاقی نیست که به خودی خود رخ دهد و این موضوع به برنامه‌ریزی و سازوکار نیازمند است و در این زمینه باید از تجربه‌های موفق دنیا به عنوان بهترین راهکار بهره‌گیری شود.

منصوری بیان کرد: زنان باید در مقدرات اصلی کشور مداخله داشته باشند، نگاه برابر به مسئولیت‌های اجتماعی از یک ضرورت سرچشمه می‌گیرد بدین جهت زنان باید در نهادهای تصمیم‌ساز حضور داشته باشند، غیبت جدی زنان در مجلس شورای اسلامی، ساختارهای برنامه‌ریزی کشور و نهاد تشخیص مصلحت نظام باعث می‌شود به طور کلی مطالبات زنان در جامعه دیده نشود.

وی حضور زنان را در نهادهای اجتماعی به خصوص در مجلس شورای اسلامی مهم دانست و گفت: این امر می‌تواند در کاهش تبعیض‌های اجتماعی بین زنان و مردان موثر باشد، اگر تعداد زنان در مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کند بخش زیادی از مطالبات آنها از طریق مجلس پیگیری خواهد شد.

این فعال اصلاح‌طلب افزود: خلا حضور زنان در ساختار قدرت کشور باعث شده ما با مشکلاتی از قبیل کارتن‌خوابی زنان، افزایش میزان طلاق و … برخورد کنیم که روز به روز نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه روبه افزایش است.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب عنوان کرد: باید با نگاه تحکیم خانواده روندی طراحی شود تا در ایران بر اساس غلبه توسعه محور که یکی از الزامات اصلی آن توسعه نقش برابر همه اعضای جامعه است مسیر توسعه را به درستی طی کنیم.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.